کد مطلب: 

288665

شاغلان در رسانه‌های عربستان سعودی ملزم به ثبت سامانه‌ای اطلاعات شدند

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای عربستان سعودی، مرحله دوم «ثبت نام حرفه ای برای کارکنان رسانه» را به منظور اجباری شدن برای همه کارکنان این حوزه آغاز کرد و از آنها خواست تا قبل از پایان نیمه اول سال 2024 اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.
شاغلان در رسانه‌های عربستان سعودی ملزم به ثبت سامانه‌ای اطلاعات شدند

به گزارش سیتنا به نقل از الشرق الوسط، این نهاد اعلام کرد که هدف از ثبت نام حرفه ای حفظ حقوق حرفه رسانه، مستندسازی داده های شاغلین آن و بهره مندی از مزایای دیگر از جمله اولویت در حضور در رویدادهای تخصصی، کارگاه ها و سمینارها است.

طبق این گزارش، این ثبت نام شامل بیش از 50 حرفه در زمینه های رسانه ای است که از طریق پلتفرم اعلام انجام می شود.

سلمان الدوسری، وزیر اطلاع رسانی عربستان سعودی، از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به نوبه خود گفت که این پروژه با هدف حفظ حقوق اهالی رسانه و تنظیم و حفاظت از این حرفه انجام می شود. وی بر توسعه مستمر این حرفه تاکید کرد.

عمر ابوبکر، مشاور امور نظارتی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای در عربستان سعوری هم توضیح داد که این گام با هدف اطلاع دادن به شاغلین در مورد این حرفه از آخرین مقررات و قوانین، و اولویت دادن به آنها برای حضور در رویدادها و دسترسی به منابع اطلاعاتی است.

وی در گفت و گو با شبکه الاخباریه از همه اصحاب رسانه خواست تا قبل از نیمه اول سال ۲۰۲۴ ثبت نام کنند و تاکید کرد که در صورت عدم اقدام، انجام این مشاغل تخلف به حساب می‌رود و مستلزم مجازات است.

تعداد اهالی رسانه که از ثبت نام حرفه ای در مرحله اول بهره مند می شوند از زمان راه اندازی این پروژه در سال 2020 از 5500 فعال رسانه ای فراتر رفته است.

بر اساس آمار این نهاد، 1044 سردبیر روزنامه، 884 عکاس، 860 روزنامه‌نگار و 371 نویسنده ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-12 15:14

افزودن دیدگاه جدید