کد مطلب: 

288505

اذعان مقام امنیتی کاخ سفید به کلافگی آمریکا در دفع حملات سایبری

معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت که حملات سایبری اخیر به زیر‌ساخت‌های سامانه‌های آب آمریکا و همچنین موج جداگانه‌ای از حملات باج‌افزاری به صنعت مراقبت‌های بهداشتی، باید به عنوان اخطاری تازه برای اقدام از سوی شرکت‌ها و صنایع برای تقویت امنیت سایبری تلقی شود.
اذعان مقام امنیتی کاخ سفید به کلافگی آمریکا در دفع حملات سایبری

به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، آن نوبرگر معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که حملات سایبری اخیر به چندین سامانه آب در ایالت‌های مختلف آمریکا توسط گروه هکر سایبر اونجرز (Cyber Av3nger)، نشان می‌دهد که شرکت‌ها و اپراتورهای آمریکایی که بر زیرساخت‌های حیاتی نظارت دارند، همچنان با تهدیدهای سایبری مستمر و حرفه‌ای مواجه هستند؛ تهدیداتی که هیچ نشانه‌ای از کاهش در آن نیست.

آن نوبرگر، که به عنوان مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در زمینه مسائل سایبری و فناوری نوظهور خدمت می‌کند، تاکید کرد که برخی از شیوه‌های نفوذ تقریبا تفاوت اساسی بزرگی ایجاد می‌کند و ما باید درهای دیجیتال خود را قفل کنیم.

پیش‌تر مقامات آمریکایی خبر دادند که هکرها با نفوذ به دستگاه‌های کنترل صنعتی اداره آب منطقه‌ای در غرب ایالت پنسیلوانیا - تجهیزاتی که ساخت اسرائیل است - چندین سازمان آمریکایی را هدف قرار دادند.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، آژانس حفاظت از محیط‌ ‌زیست، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و همچنین اداره ملی سایبری رژیم اشغالگر صهیونیستی در گزارشی که اواخر روز جمعه به آسوشیتدپرس فرستاده شد، گفتند که این نفوذ سایبری، تاثیر گسترده‌تری را در کشورها و صنایع مختلف بر جای گذاشته است.

در این عملیات، گروه هکری سایبر اونجرز (Cyber Av3ngers)، پیامی بر جای گذاشتند مبنی بر این‌ که تجهیزات ساخت رژیم اسرائیل را «هدف قانونی» می‌دانند.

تجهیزات آسیب‌دیده، ابزار‌های کنترل صنعتی هستند که در بخش‌های مختلفی مانند انرژی، تولید و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-09 09:35

افزودن دیدگاه جدید