کد مطلب: 

288351

تمرکز خانه خلاق مرکز پژوهش‌های مجلس بر به کارگیری نوآوری‌های فناورانه در قانون‌گذاری

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس برگزاری رویداد پارلینو را اقدامی برای فناورانه کردن قانون‌گذاری دانست و گفت: مهم ترین هدف خانه خلاق مرکز پژوهش‌های مجلس بر به کارگیری نوآوری های فناورانه تمرکز دارد.
تمرکز خانه خلاق مرکز پژوهش‌های مجلس بر به کارگیری نوآوری‌های فناورانه در قانون‌گذاری

به گزارش سیتنا، بهروز کاظمی در حاشیه برگزاری رویداد «پارلینو، پارلمانی نوآور» اظهار کرد: از زمانی که مرکز نوآوری خانه خلاق در مرکز پژوهش‌های مجلس راه اندازی شد، مهم‌ترین هدف خود را به‌کارگیری نوآوری‌های فناورانه در حال توسعه در خدمت سیاستگذاری و قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی بود.

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در خانه خلاق تلاش کردیم که نوآوری‌هایی که می‌تواند فرایند قانون‌گذاری و تصمیم گیری را تسریع و تسهیل کند و از طرف دیگر جامعیت قوانین را ارتقا دهد، در خدمت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و دیگر نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نیز بتوانند از این نوآوری‌ها استفاده‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت در رویداد پارلینو بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه نوآوری در حوزه قانون‌گذاری شناسایی شدند، گفت: ویژگی شرکت‌های منتخب این است که می‌توانند نوآوری فناورانه خود را به‌گونه‌ای مرتب کنند که در مجموعه‌هایی مانند مجلس شورای اسلامی و ارکان مجلس مورد استفاده قرار گیرد.

کاظمی افزود: ۱۱ شرکت انتخاب شدند که فعالیتشان با محورهای ۱۵ گانه ای که رهبری درباره قانون خوب مطرح کردند، منطبق بوده و حوزه‌های تمرکز این شرکت‌ها را برای بهبود عملکرد ارکان مجلس شورای اسلامی مشخص کردیم.

وی توضیح داد: از همه عزیزان در مجلس و سایر نهادهایی که در کشور کارشان شبیه مجلس است، دعوت کردیم که این نوآوری‌ها را ببینند و از آنها در کار خود بهره گیرند.

گفتنی است، این رویداد صبح روز گذشته، ۱۳ آذر، در ساختمان شهید شیخ فضل الله مجلس شورای اسلامی با حضور گروه‌های مردمی، هیئت‌هایی از مجلس شورای اسلامی، قوه‌قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر نهادهای تصمیم‌گیر در کشور برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-05 09:46

افزودن دیدگاه جدید