کد مطلب: 

287533

مقررات جدید «یوتیوب» برای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی

یوتیوب اعلام کرد مقررات خود را برای استفاده از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی به‌روز می‌کند؛ لذا کاربران باید اعلام کنند که آیا برای تولید محتوای واقع‌نمایانه از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند یا خیر و این امر نهایتا می‌تواند به محروم کردن کاربران در صورت تخطی منجر شود.
مقررات جدید «یوتیوب» برای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، تغییر مقررات یوتیوب در راستای قوانین جدید شرکت مادر آن یعنی «گوگل» برای استفاده از هوش مصنوعی صورت گرفته است. بر اساس قوانین جدید گوگل که در ماه سپتامبر اعلام شد، اگر تبلیغات سیاسی از هوش مصنوعی استفاده کرده ‌است، باید دارای یک برچسب هشداردهنده برجسته باشد.

بر این اساس، یوتیوب تا سال آینده امکاناتی را برای کاربران فراهم خواهد کرد تا مشخص کنند که آیا برای تولید محتوا از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند یا خیر. برای مثال، کاربران باید معلوم کنند که آیا ویدیویی که آپلود می‌کنند نمایانگر قضیه‌ای واقع‌نمایانه است که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است یا خیر.

به گفته یوتیوب، این امر به‌ویژه در مواردی که محتوا درباره موضوعات حساسی مانند انتخابات، جنگ‌های جاری، مقامات دولتی، و بحران‌های بهداشت عمومی بحث می‌کند، مهم است. این موارد در صورت استفاده از هوش مصنوعی با یک برچسب برجسته مشخص خواهند شد.

یوتیوب همچنین گفت که از برنامه هوش مصنوعی خود که به‌طور ویژه برای این منظور ساخته شده است، برای شناسایی و بلوکه کردن محتوای هوش مصنوعی اعلام‌نشده استفاده می‌کند.

روند شکایت حریم خصوصی یوتیوب نیز به‌روز می‌شود تا درخواست حذف فیلم‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی که چهره یک فرد قابل شناسایی یا صدای وی را شبیه‌سازی کرده است، امکان‌پذیر شود.

یوتیوب همچنین برای شرکای خود در صنعت موسیقی این امکان را فراهم می‌آورد تا اگر محصولات موسیقی تولیدشده توسط هوش مصنوعی مشاهده کردند که از صدای خوانندگان مشهور تحت قرارداد آنها استفاده کرده است، بتوانند به آسانی این محصولات را از یوتوب حذف کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-16 18:00

افزودن دیدگاه جدید