کد مطلب: 

287496

رونمایی از سند زیست بوم موبایل برای نخستین بار در کشور

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: تصمیم‌گیری درست و عالمانه در خصوص زیست‌ بوم موبایل اهمیت دارد هرچند تعارض منافع و جزیره‌ای تصمیم گرفتن و عمل کردن در بخش خصوصی، مجلس و وزارتخانه‌ها موجب فقدان توسعه و مغفول ماندن زیست‌ بوم نوآوری می‌شود اما خدمات کسب‌و‌کار و ارائه خدمات فن‌آورانه می‌تواند توسعه زیست‌ بوم را رقم بزند، به‌ شرط آنکه در تصمیم‌گیری یکپارچگی شکل گیرد.
رونمایی از سند زیست بوم موبایل برای نخستین بار در کشور

به گزارش سیتنا، رویداد شورای سیاست‌گذاری کنگره زیست بوم موبایل با حضور فعالان این حوزه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه که به‌منظور رونمایی از نقشه زیست بوم موبایل، معرفی فرایند، رتبه‌بندی وارد کنندگان، معرفی فرایند رتبه‌بندی خدمات پس از فروش و معرفی شاخص‌های جایزه ملی زیست بوم موبایل کشور برپا شد، نمایندگانی از نهادهای گوناگون چون ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت اقتصاد، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، شهرداری تهران، صدا و سیما، مرکز ملی فضای مجازی، اتاق‌های بازرگانی ، کانون هماهنگی فاوا معاونت علمی ، فناوری و‌اقتصاد دیجیتال ریاست جمهوری ، کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران ،  اتاق تعاون و اصناف و سایر نمایندگان حاکمیتی در کنار مجموعه ذینفعان خصوصی زیست بوم موبایل ایران حضور داشتند.

در این‌ رویداد رسول‌اف، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه اشاره کرد: ما در این زیست بوم سعی کردیم از لایه سخت‌افزار تا سیستم عامل به برنامه‌ریزی برای فعالان این اکوسیسیتم بپردازیم. در حوزه اپلیکیشن‌ها توانستیم نیازهای کاربران را تامین کنیم و ذی‌نفعان که در بخش حاکمیت و رگولاتورها فعالیت می‌کردند را گردهم درآوریم.

امیرحسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره زیست‌بوم موبایل در مراسم رونمایی از نقشه زیست‌بوم با اشاره به اهمیت تصمیم‌سازی درست و عالمانه در خصوص زیست‌بوم موبایل و غیر مرتبط بودن قوانین در کسب و کارها، گفت: تعارض منافع و جزیره‌ای تصمیم گرفتن و عمل کردن در بخش خصوصی، مجلس و وزارتخانه‌ها موجب فقدان توسعه و مغفول ماندن زیست‌بوم نوآوری می‌شود اما خدمات کسب و کار و ارائه خدمات فن‌آورانه می‌تواند توسعه زیست‌بوم را رقم بزند، به‌شرط آنکه در تصمیم‌گیری یکپارچگی شکل گیرد.

وی درباره جایگاه موبایل و اهمیت آن در دنیای امروز ادامه داد: شاکله توسعه جامعه جهانی رهین ارتباطات است، امروز موبایل سبب شده تا دست هر انسان یک جهان قرار گیرد لذا باید به سمت ایجاد زیست‌بوم و اجرای دقیق آن برویم تا منافع دستیابی به این فرصت مشمول جامعه و کسب و کارها شود.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ضمن اشاره به لزوم مخاطب‌شناسی برای توسعه کسب و کارها و طراحی زیست‌بوم، تاکید کرد: وقتی علایق، سلایق و ذائقه انسان را نشناسیم و وقتی تمایلات بازار را درک نکنیم، نمی‌توانیم زیست‌بوم درست مطابق با نیازها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نیاز جامعه محصول ذائقه انسان‌هاست، لذا با توجه به اینکه زیست‌بوم‌ها ایجاد می‌شود که نیازهای جامعه را برآورده کنند، باید ذائقه شناسی و مخاطب‌شناسی را در اولویت قرار دهیم و به فرهنگ‌سازی که یکی از اضلاع مهم زیست بوم است بپردازیم.

رونمایی از سند زیست بوم موبایل برای نخستین بار در کشور

اسدی در خصوص سهم دانش بنیان‌ها در تولید ناخالص ملی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دو درصد از میزان GDP را پوشش می‌دهند که این رقم قابل اعتنایی نیست اما باید این آمار با پرداختن به ایجاد زیست‌بوم‌ها در کشور و کسب و کار افزایش پیدا کند، این کنگره قرار است به شکل‌گیری اکوسیستم کمک کند و ما بسیار مصمم هستیم تا به این هدف دست پیدا کنیم.

شایان ذ‌کر است که در این کنگره به محورهایی چون موبایل و اقتصاد دیجیتال، موبایل و سلامت دیجیتال، موبایل و کشاورزی دیجیتال، موبایل و گردشگری دیجیتال، موبایل و خدمات دیجیتال، موبایل و کسب و کار دیجیتال، موبایل و بازاریابی دیجیتال، موبایل و خدمات مالی دیجیتال، موبایل و حمل و نقل دیجیتال، موبایل و بازی‌های دیجیتال و موبایل و تولید صادرات محور پرداخته می‌شود.

فعالین زیست بوم موبایل ایران ضمن شرکت در نمایشگاه زیست بوم، پنل‌های تخصصی، چالش‌های استارتاپی، رویداد شتاب دهی و سرمایه‌گذاری، بازی‌های موبایلی، مسابقات مهارت برای موبایل و برنامه‌سازی موبایل که در سال جاری در نمایشگاه ایران مال برگزار می‌شود، می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای www.imecongress.com و www.idea ward.ir مراجعه کنند.

گزارش تصویری این مراسم در ذیل آمده است:

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-11-15 15:19

افزودن دیدگاه جدید