رونمایی از سند زیست بوم موبایل برای نخستین بار در کشور
به گزارش سیتنا، رویداد شورای سیاستگذاری کنگره زیست بوم موبایل با حضور فعالان این حوزه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
در این جلسه که بهمنظور رونمایی از نقشه زیست بوم موبایل، معرفی فرایند، رتبهبندی وارد کنندگان، معرفی فرایند رتبهبندی خدمات پس از فروش و معرفی شاخصهای جایزه ملی زیست بوم موبایل کشور برپا شد، نمایندگانی از نهادهای گوناگون چون ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت اقتصاد، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، شهرداری تهران، صدا و سیما، مرکز ملی فضای مجازی، اتاقهای بازرگانی ، کانون هماهنگی فاوا معاونت علمی ، فناوری واقتصاد دیجیتال ریاست جمهوری ، کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران ، اتاق تعاون و اصناف و سایر نمایندگان حاکمیتی در کنار مجموعه ذینفعان خصوصی زیست بوم موبایل ایران حضور داشتند.
در این رویداد رسولاف، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرمافزار تلفن همراه اشاره کرد: ما در این زیست بوم سعی کردیم از لایه سختافزار تا سیستم عامل به برنامهریزی برای فعالان این اکوسیسیتم بپردازیم. در حوزه اپلیکیشنها توانستیم نیازهای کاربران را تامین کنیم و ذینفعان که در بخش حاکمیت و رگولاتورها فعالیت میکردند را گردهم درآوریم.
امیرحسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره زیستبوم موبایل در مراسم رونمایی از نقشه زیستبوم با اشاره به اهمیت تصمیمسازی درست و عالمانه در خصوص زیستبوم موبایل و غیر مرتبط بودن قوانین در کسب و کارها، گفت: تعارض منافع و جزیرهای تصمیم گرفتن و عمل کردن در بخش خصوصی، مجلس و وزارتخانهها موجب فقدان توسعه و مغفول ماندن زیستبوم نوآوری میشود اما خدمات کسب و کار و ارائه خدمات فنآورانه میتواند توسعه زیستبوم را رقم بزند، بهشرط آنکه در تصمیمگیری یکپارچگی شکل گیرد.
وی درباره جایگاه موبایل و اهمیت آن در دنیای امروز ادامه داد: شاکله توسعه جامعه جهانی رهین ارتباطات است، امروز موبایل سبب شده تا دست هر انسان یک جهان قرار گیرد لذا باید به سمت ایجاد زیستبوم و اجرای دقیق آن برویم تا منافع دستیابی به این فرصت مشمول جامعه و کسب و کارها شود.
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ضمن اشاره به لزوم مخاطبشناسی برای توسعه کسب و کارها و طراحی زیستبوم، تاکید کرد: وقتی علایق، سلایق و ذائقه انسان را نشناسیم و وقتی تمایلات بازار را درک نکنیم، نمیتوانیم زیستبوم درست مطابق با نیازها ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: نیاز جامعه محصول ذائقه انسانهاست، لذا با توجه به اینکه زیستبومها ایجاد میشود که نیازهای جامعه را برآورده کنند، باید ذائقه شناسی و مخاطبشناسی را در اولویت قرار دهیم و به فرهنگسازی که یکی از اضلاع مهم زیست بوم است بپردازیم.
اسدی در خصوص سهم دانش بنیانها در تولید ناخالص ملی گفت: شرکتهای دانشبنیان دو درصد از میزان GDP را پوشش میدهند که این رقم قابل اعتنایی نیست اما باید این آمار با پرداختن به ایجاد زیستبومها در کشور و کسب و کار افزایش پیدا کند، این کنگره قرار است به شکلگیری اکوسیستم کمک کند و ما بسیار مصمم هستیم تا به این هدف دست پیدا کنیم.
شایان ذکر است که در این کنگره به محورهایی چون موبایل و اقتصاد دیجیتال، موبایل و سلامت دیجیتال، موبایل و کشاورزی دیجیتال، موبایل و گردشگری دیجیتال، موبایل و خدمات دیجیتال، موبایل و کسب و کار دیجیتال، موبایل و بازاریابی دیجیتال، موبایل و خدمات مالی دیجیتال، موبایل و حمل و نقل دیجیتال، موبایل و بازیهای دیجیتال و موبایل و تولید صادرات محور پرداخته میشود.
فعالین زیست بوم موبایل ایران ضمن شرکت در نمایشگاه زیست بوم، پنلهای تخصصی، چالشهای استارتاپی، رویداد شتاب دهی و سرمایهگذاری، بازیهای موبایلی، مسابقات مهارت برای موبایل و برنامهسازی موبایل که در سال جاری در نمایشگاه ایران مال برگزار میشود، میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای www.imecongress.com و www.idea ward.ir مراجعه کنند.
گزارش تصویری این مراسم در ذیل آمده است:
افزودن دیدگاه جدید