کد مطلب: 

287249

رستگار در گفت‌وگو با سیتنا، تاکید کرد: توجه ویژه به حوزه اقتصاد دیجیتال در نمایشگاه ایران تلکام امسال

دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: در نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام) امسال، به اقتصاد دیجیتال از مصادیق «راه حل های نوآورانه فاوا» که همواره در عنوان نمایشگاه تلکام وجود داشته، به صورت ویژه پرداخته شده است.
رستگار در گفت‌وگو با سیتنا، تاکید کرد: توجه ویژه به حوزه اقتصاد دیجیتال در نمایشگاه ایران تلکام امسال

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا به بهانه برگزاری نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام) در تاریخ دوم تا پنجم دی‌ماه سال جاری، گفت:

اقتصاد دیجیتال شامل سه لایه است:

۱- لایه هسته:

این لایه مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد که نقش زیرساختی برای اقتصاد دیجیتال دارد.

۲- لایه دیجیتال‌زادها:

این لایه متعلق به کارآفرینان فناوری و بزرگان دیجیتالی است که با منطق عصر دیجیتال کار می‌کنند. این شرکت ها معمولا از جنس پلتفرمی و منطبق بر مفاهیم  اقتصاد اشتراکی هستند.

۳- لایه سنتی های صنعت:

این دسته، شرکت هایی هستند که قبل از عصر دیجیتال نیز وجود داشته‌اند و می‌خواهند به عنوان مهاجران دیجیتال از قابلیت های تحول دیجیتال در راستای ارتقای بهره وری و نوآوری استفاده ببرند.

رستگار در ادامه تاکید کرد: برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود. باتوجه با کوتاه بودن چرخه عمر محصولات و خدمات در اقتصاد دیجیتال، نوآوری استراتژی اصلی کسب و کارهای موفق است.

وی ادامه داد: در اقتصاد دیجیتال، ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیشتر و فاصله آنان کمتر است. ثبات پائین و سرعت بالا جز لاینفک اقتصاد دیجیتال است و رشد کسب‌وکارهای فناور محور در کوتاه ترین زمان اتفاق می افتد.

رستگار خاطرنشان کرد: در مقابل، کسب‌وکارهای سنتی مثل گذشته از ثبات برخوردار نیستند و در صورت عدم چابکی، به سرعت مسیر افول را در پیش خواهند گرفت و از صحنه رقابت خارج خواهند شد.

دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران تاکید کرد: به همین دلیل در نمایشگاه تلکام امسال، به اقتصاد دیجیتال از مصادیق «راه حل های نوآورانه فاوا» که همواره در عنوان نمایشگاه تلکام وجود داشته، به صورت ویژه پرداخته شده است.

رستگار در پایان گفت: ضرورت دارد با توجه به سرعت سونامی اقتصاد دیجیتال، دستاوردهای آن حداقل هر شش‌ماه یک‌بار در رویدادهای فاوا به جامعه و کسب‌وکارهای مرتبط معرفی شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-10 01:45

افزودن دیدگاه جدید