کد مطلب: 

287234

اتصال ۵ هزار و ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش از اتصال ۵ هزار و ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.
اتصال ۵ هزار و ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر خود به استان مرکزی به منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش شرکت کرد.
زارع پور در این جلسه و در ابتدای سخنان خود با ارایه گزارشی از حوزه عملکردی وزارت ارتباطات با بیان اینکه جهت گیری دولت کار جهادی و امیدآفرینی است، گفت: امید هم بدون کار و بدون باز شدن گره های زندگی مردم ایجاد نمی شود.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید ایمان و امید را به ویژه در نسل جوان تقویت کرد، تصریح کرد: با کار جهادی و شبانه روزی و در عین حال عالمانه و خستگی ناپذیر می توانیم ایمان و امید را تقویت کنیم.
وی افزود: اگر فضای مسموم رسانه ای علیه کشورمان را کنار بگذاریم، جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها با وجود محدودیت ها و فشارها پیشرفت های قابل توجه ای را داشته است که بسیاری از آنها از دید مردم پنهان مانده و ضروری است با جهاد تبیین این دستاوردها و پیشرفت ها بیان شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر ساوه گفت: ما به دنبال این هستیم که برای همه مردم  کشورمان سرعت های چند صد مگابیتی فراهم کنیم. بنابراین باید شبکه ارتباطی آنقدر با کیفیت و پرسرعت باشد که حداکثر رضایتمندی ایجاد شود.
وی افزود: استان مرکزی جزو نخستین استان های کشور است که این فناوری بهره مند می شود و شهر ساوه امروز تحت پوشش کامل قرار گرفت و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده شاهد اتصال تمام شهرهای استان به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها باشیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز  در این دولت ۵ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که عمده این روستاها یا صعب العبور  و یا فاقد هرگونه زیرساخت اعم از جاده و برق بوده اند.
وی افزود: روستاهای باقی مانده از جمله روستاهای فاقد شبکه ارتباطی استان مرکزی و به ویژه شهرستان تفرش نیز با وجود سختی ها و مشکلات بسیار تا پایان سال به شبکه ارتباطی متصل می شوند.
وزیر ارتباطات با اشاره به پوشش جاده ای استان نیز گفت: از قبل گزارش هایی در ارتباط با مشکلات ارتباطات جاده ای دریافت کرده بودیم که امروز در طول مسیر سفر به استان مرکزی از نزدیک مشاهده کردیم که پوشش جاده ای استان در برخی مسیرها از کیفیت مناسب برخوردار نیست که همکاران ما در تلاش برای ارتقا کیفیت و ایجاد پوشش کامل ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن در جاده های استان هستند.
زارع پور در خاتمه در خصوص ایجاد شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در تفرش نیز گفت: اپراتور دوم و مجری طرح در شهرستان تفرش نیز انتخاب شده است و به زودی این پروژه در این شهرستان کلید می خورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-09 14:19

افزودن دیدگاه جدید