کد مطلب: 

286675

ریاست هیات مدیره انجمن شرکت‌های فناور «هوش مصنوعی و‌ اقتصاد دیجیتال ایران» به داوود‌ ادیب سپرده شد

با رای اکثریت آرا در مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، ریاست این انجمن به دکتر داوود ادیب، رئیس کانون هماهنگی فاوای معاونت علمی، فناوری و‌ اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری سپرده شد.
داوود ادیب

به گزارش سیتنا، روز چهارشنبه سوم آبان 1402، مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای مجمع در یکی از سالن ‌های جلسات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مجمع، تصویب اساسنامه، انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره و بازرسان، انتخاب روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی‌های انجمن، تعیین میزان ورودیه و حق عضویت اعضا، در دستور جلسه قرار گرفته و انجام گرفت.

در بخشی از  این مجمع، انتخابات و مراسم رای گیری انجام و دکتر داوود ادیب، دکتر اسمعیل ثنایی، دکتر افشین پاک نهال، مهندس کسری میرعمادی، مهندس شاهین نوربخش، دکتر سیروس رضایی و مهندس افشین نوبخت با کسب حداکثر آرا به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران انتخاب و مهندس محسن لطیفی و دکتر کامبیز قادری نیز به عنوان بازرسین انجمن انتخاب شدند.

در انتهای این نشست و در پایان مجمع، با حضور اکثریت اعضاء منتخب، پس از بحث، گفتگو و رای گیری، رئیس، نائب رئیس و خزانه دار انجمن انتخاب شدند.

در این مراسم دکتر داوود ادیب با کسب حداکثر آرا به عنوان رییس هیات مدیره، دکتر اسمعیل ثنایی به عنوان نایب رییس هیات مدیره و دکتر افشین پاک نهال به عنوان خزانه دار قبول مسولیت نمودند.

ادیب در خصوص فعالیت‌های آتی این انجمن بیان کرد که بر اساس یکی از احکام مصوب اخیر در کمسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی مکلف شده اند که با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند که این انجمن به عنوان تنها تشکل تخصصی ملی و فراگیر در این حوزه می تواند همکاری های لازم را در ارتباط با این ماموریت به عمل آورد.

در انتهای این نشست، دکتر داوود ادیب در پاسخ به سوال یکی از حاضرین جلسه مبنی بر آنکه حوزه عملکرد انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در چه بخش‌هایی خواهد بود، مطرح نمود که امروزه هوش مصنوعی یا به عبارتی Artificial Intelligence که به اختصار AI نامیده می‌شود، یکی از مهم ترین موضوعات روز در فناوری و برنامه های راهبردی کشورها به حساب می‌آید. دلیل این امر هم بسیار واضح است، چون در سال‌های اخیر نوآوری‌ها و پیشرفت‌های متعددی در زمینه هوش مصنوعی پدید آمده که پیش تر از این در تخیلات پژوهشگران این حوزه بود که اکنون به واقعیت تبدیل شده‌اند. امروز کشورهایی که در این راه پیشتاز هستند مدعیان رهبری نه تنها در این حوزه، بلکه مدعی حکمرانی در جهان می باشند که ما حداقل در حوزه دانشی و استفاده از هوش مصنوعی در راستای رفاه شهروندان، نباید از این قافله دور بمانیم.

ادیب ادامه داد: از برنامه هایی که انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در برنامه های  استراتژیک خود که در حال تدوین می باشد، دنبال خواهد کرد می توان به مشاوره در استفاده از هوش مصنوعی در توسعه آموزش‌ و پژوهش‌های پایه و کاربردی در سطوح گوناگون آموزشی کشور، کمک به موضوعات پژوهشی در راستای توسعه نئوبانک‌ها، تقویت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی از طریق فراهم‌آوری زیرساخت‌های تحقیقاتی، مالی و فناوری، از جمله صندوق‌های تأمین مالی، حقوق مالکیت فکری، شبکه سازی و تقویت شبکه توسعه‌ دهندگان هوش مصنوعی، آگاهی‌بخشی عمومی در خصوص مواجهه و استفاده از محصولات هوش مصنوعی، گسترش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی با سایر تشکل های بین المللی به منظور تنظیم‌گری بین‌المللی در این حوزه، کمک به وزاتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در برنامه هفتم مکلف می باشند به منظور ارتقای دانش و سواد هوش مصنوعی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به تدوین سرفصل‌ها و محتوای آموزش هوش مصنوعی و کاربردهای گوناگون آن منطبق با سطح دانشی، دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام نموده و با تدوین محتوا و برگزاری دوره‌های تخصصی مهارتی هوش مصنوعی با هدف تربیت متخصصان کاربردی در رشته مهندسی هوش مصنوعی برنامه ریزی نمایند، اشاره نمود.

ادیب در پایان این مراسم اعلام کرد که انجمن هوش مصنوعی شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، آمادگی دارد تا در راستای برنامه های هفتم و در بخش های مرتبط با ارایه راه‌حل‌های نوآورانه جهت ارتقا و بهبود کارآمدی نظام های سنتی در دستگاه‌های اجرایی از طریق هوش مصنوعی همکاری های لازم را با تمامی نهادهای قانون گذار و همچنین اجرایی به عمل آورد.

گزارش تصویری این مراسم را ببینید:

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-10-26 11:31

افزودن دیدگاه جدید