کد مطلب: 

286616

اعطای پروانه UNSP به شرکت مخابرات ایران به منظور تحقق اهداف پروژه ملی فیبرنوری

شرکت مخابرات ایران به منظور تحقق اهداف پوشش فیبرنوری، تفاهمنامه UNSP را با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با هدف رسیدن به هفت میلیون پوشش تا پایان سال ۱۴۰۳ امضا کرد.
شرکت مخابرات ایران

به گزارش سیتنا، نشست امضای تفاهم نامه دریافت پروانه UNSP شرکت مخابرات ایران از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور روسا و مدیران ارشد رگولاتوری و مخابرات در محل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد تا شرکت مخابرات ایران به طور رسمی به کلان پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب کارها، موسوم به «ایران FTTX» بپیوندند.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، کلان پروژه دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اجرای آن سبب خواهد شد تا توقف یک دهه‌ای توسعه شبکه ثابت کشور جبران شود.

اجرای این طرح منجر به ایجاد 20 میلیون پوشش فیبرنوری ویژه منازل و کسب و کارها توسط اپراتورهای دارای تعهد خواهد شد. کاربران ایرانی با استفاده از فیبرنوری امکان بهره‌بردن از سرعتی بیش از 80 برابر سرعت فعلی اینترنت کشور را خواهند داشت؛ چرا که توسعه شبکه فیبرنوری سبب می‌شود که مردم ایران بتوانند از سرعت‌های بالغ بر 1000 مگابیت بر ثانیه استفاده کنند.

براساس مفاد تفاهم نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مخابرات ایران، این شرکت متعهد شد که بعد از دریافت پروانه unsp، تعداد 7 میلیون ظرفیت از 20 میلیون پوشش مورد نظر در کلان پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پیش از پایان تابستان 1404 آماده تحویل به مشترکان کند.

شرکت مخابرات ایران

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-10-25 08:47

افزودن دیدگاه جدید