کد مطلب: 

285764

ایلان ماسک رئیس‌جمهور اوکراین را به سخره گرفت

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس با انتشار پستی در شبکه ایکس، تصویری فتوشاپ شده از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین منتشر کرد و در شرح آن نوشت: «وقتی ۵ دقیقه گذشته است و شما یک میلیارد دلار کمک نخواسته‌اید».
ایلان ماسک رئیس‌جمهور اوکراین را به سخره گرفت

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، ایلان ماسک با انتشار یک پست در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درخواست‌های کمک‌ مالی زلنسکی از آمریکا را به تمسخر گرفت.

ایلان ماسک در شبکه ایکس تصویری فتوشاپ شده از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین منتشر کرد و در شرح آن نوشت: «وقتی ۵ دقیقه گذشته است و شما یک میلیارد دلار کمک نخواسته‌اید».

ایلان ماسک رئیس‌جمهور اوکراین را به سخره گرفت

ماسک در توییت خود به کمک‌های غرب به اوکراین در جنگ علیه روسیه اشاره می‌کند.

توئیت ماسک ساعاتی پس از آن منتشر شد که کنگره آمریکا روز شنبه یک لایحه بودجه موقت کوتاه مدت ۴۵ روزه را تصویب کرد که در نهایت مانع از تعطیلی دولت شد، اما سایر اولویت‌های دولت جو بایدن از جمله کمک به کی‌یف را از دستور کار خارج کرد.

بایدن در لایحه پیشنهادی خود ۳۰۰ میلیون دلار برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و آموزش سربازانش درخواست کرده بود، اما این بودجه در لایحه تصویب شده گنجانده نشده، زیرا کمک به این کشور اروپای شرقی به یک نقطه بن بست میان دموکرات ها و جمهوری خواهانی بدل شده که استدلال می کنند بجای ارسال کمک به اوکراین، این بودجه باید در داخل هزینه شود.

بر اساس داده های موجود، آمریکا از ژانویه ۲۰۲۲ (یک ماه پیش از آغاز جنگ در اوکراین) تا ژوئیه ۲۰۲۳، ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کمک نظامی و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در قالب کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارائه داده است. علاوه بر این ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار دیگر هم کمک مالی از سوی آمریکا به اوکراین ارسال شده که در مجموع حدود ۷۷ میلیارد دلار است. در همین حال، نهادهای اتحادیه اروپا (EU) در مجموع بیش از ۸۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه کرد‌ه‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-10-02 12:14

افزودن دیدگاه جدید