کد مطلب: 

285654

نقش موثر وزارت‌خانه‌های صمت و علوم در مسیر پیشرفت قانون جهش تولید دانش‌بنیان

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل اقتصاد به اقتصاد دانش‌بنیان، نیازمند حضور جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و شبکه بانکی در این مسیر است.
نقش وزارت‌خانه‌های صمت و علوم در مسیر پیشرفت قانون جهش تولید دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، سیدمحسن دهنوی در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تا قبل از حضور علی‌آبادی در وزارت صمت، پیشرفت قانون جهش تولید دانش‌بنیان تنها ۳۰ درصد اجرایی شده بود که درحال حاضر در این حوزه اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتظارمان‌ سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در بخش دانش‌بنیان توسط سازمان‌های توسعه‌ای است، افزود: با توجه به اینکه به شرکت‌های بزرگ اعلام شده تا ۱۰ درصد از اعتبار مالیاتی خود را به فن‌آوری اختصاص دهند، اما تعداد کمی از شرکت‌ها این اقدام را انجام داده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تبدیل اقتصاد به اقتصاد دانش‌بنیان، نیازمند حضور جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و شبکه بانکی در این مسیر است.

وی با تاکید بر اینکه نظام بانکی باید در حوزه دانش‌بنیان‌ها حضور داشته باشد، یادآور شد: شبکه بانکی باید در کنار شرکت‌های بزرگ و وزارت‌خانه‌ها قرار بگیرد و امیدواریم این مهم اتفاق بیافتند.

دهنوی همچنین اعلام کرد که در مجلس شورای اسلامی مخالف تفکیک وزارت صنعت معدن و تجارت هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-30 09:38

افزودن دیدگاه جدید