کد مطلب: 

285214

تفاوت آیفون ۱۵ با آیفون ۱۴ چیست؟

سرانجام شرکت اپل روز ۱۲ سپتامبر از جدیدترین نسل گوشی‌های این شرکت یعنی آیفون ۱۵ رونمایی کرد که ویژگی‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند. به همین خاطر در ادامه این مطلب قصد داریم گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را با مدل‌های سری آیفون ۱۴ مورد مقایسه قرار دهیم.
تفاوت آیفون ۱۵ با آیفون ۱۴ چیست؟

به گزارش سیتنا، اپل در هر چهار عضو نسل‌ جدید از آیفون‌های خود تغییرات قابل‌توجهی را اعمال کرده است.

آیفون ۱۵ اکثر ویژگی‌هایی را دارد که «آیفون ۱۴» داشت، اما چهار ویژگی جدید به آن افزوده شده است که در گوشی قبلی نمی‌توانید پیدا کنید.

شارژ سریع

اپل پورت USB-C را به آیفون‌های خود اضافه کرد و سرانجام پورت قدیمی لایتنینگ را که بیش از ده سال از آن استفاده می‌کرد، کنار گذاشت. این درگاه از استاندارد سریع‌تر USB 3 با سرعت انتقال حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند.

با این تغییر، دیگر لازم نیست همواره از کابل جداگانه‌ای برای آیفون خود استفاده کنید. البته سرعت انتقال داده در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ همچنان در حد لایتنینگ است و بنابراین با حداکثر سرعت ۴۸۰ مگابیت در ثانیه روبرو می‌شوید.

لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵-۶ برابری

دوربین استثنایی آیفون ۱۵ مهم‌ترین قابلیتی است که علاقه‌مندان به اپل را شگفت‌زده می‌کند.

این دوربین برای اولین بار به قابلیت لنز پریسکوپ مجهز شده که تا پنج و شش برابر زوم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که البته سنسور استفاده شده برای این دوربین، با سنسور دوربین اصلی مدل‌های پرو تفاوت دارد.

تصاویر پرتره

به گفته اپل، این سیستم دوربین به شما امکان ثبت پرتره‌های نسل بعدی با جزئیات واضح‌تر، رنگ‌های زنده‌تر و عملکرد بهبودیافته در نور کم را می دهد. در این نسل دیگر لازم نیست به حالت پرتره بروید. اگر فرد، سگ یا گربه ای در قاب وجود داشته باشد، یا وقتی برای فوکوس ضربه می زنید، آیفون به طور خودکار اطلاعات عمق را می گیرد، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید بعداً هر تصویری را به یک پرتره تبدیل کنید.

جالب است بدانید که حتی می‌توانید پس از ثبت عکس فوکوس را نیز بین سوژه‌ها تغییر دهید و از یک فرد به فردی دیگر منتقل کنید.

عملکرد پرتره‌های در شب هم بهبود داشته و حالا می‌توانید تصاویری با جزئیات بیشتر و رنگ‌های زنده‌تر به ثبت برسانید.

دکمه اکشن

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین‌بار از زمان رونمایی نسل اول گوشی‌های اپل، اسلایدر میوت ندارند و به دکمه‌ اکشن مجهزند.

اپل دکمه اکشن را نیز به ایفون ۱۵ پرو و ایفون ۱۵ پرو مکس اضافه کرده است، همان دکمه‌ای که قبل‌تر آن را به روی اپل واچ اولترا دیده بودیم. شما می‌توانید این دکمه را تنظیم کنید تا به هنگام فشار دادن کارهای مختلفی انجام دهد. اپل ادعا کرده که این دکمه بسیار حس طبیعی را هنگام فشردن منتقل می‌کند و شما می‌توانید برای آن میان‌برهای مختلفی مشخص کنید.

دکمه‌ اکشن آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قابل‌شخصی‌سازی است و می‌توان از آن برای کارهایی مثل فعال‌کردن دوربین، روشن‌کردن فلاش، آغاز ضبط صدا، باز کردن یادداشت‌ها، جابه‌جایی در بین حالت‌های فوکوس و حتی اجرای شورتکات‌های اختصاصی استفاده کرد. با دکمه‌ اکشن امکان فعال‌سازی قابلیت‌هایی مثل ذره‌بین نیز وجود دارد.

دکمه‌ اکشن در حالت پیش‌فرض عملکرد مشابه اسلایدر میوت دارد و به شما امکان می‌دهد آیفون را بی‌صدا کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-09-17 13:02

افزودن دیدگاه جدید