کد مطلب: 

284637

عارف، رئیس انجمن رمز ایران: به یک خیزش علمی برای حضور در جامعه هوشمند نیازمندیم

رئیس انجمن رمز ایران بر ضرورت حضور در جامعه هوشمند تاکید کرد و گفت: همه نهادهای دست اندرکار علم و فناوری برای حضور در جامعه هوشمند باید آستین‌ها را بالا بزنند و یک مسئولیت سنگین بر دوش همه نهادهای ملی کشور است و به یک خیزش علمی در این زمینه نیازمندیم و این خیزش علمی نیازمند دانشگاه، استاد و دانشجوی بانشاط و باانگیزه است.
عارف، رئیس انجمن رمز ایران: به یک خیزش علمی برای حضور در جامعه هوشمند نیازمندیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه بیستمین کنفرانس انجمن رمز ایران که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و با بیان اینکه ما با دوران پسا انقلاب صنعتی و حاکمیت جامعه اطلاعاتی و هوشمند مصنوعی رو به رو هستیم، گفت: برای کشور ما یک اختیار نیست که وارد این جامعه (هوشمند مصنوعی) بشویم، بلکه باید تصمیم مهمی در این زمینه گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر توانستیم خود را هماهنگ کنیم می‌توانیم از دستاوردهای جامعه هوشمند حداکثر استفاده را ببریم و اگر متاسفانه همان نگاهی را که در ابتدا به فناوری ها داشتیم (نگاه بدبینانه و توام با توهم توطئه) به جامعه هوشمند هم داشته باشیم فقط هزینه خواهیم داد. هیچ چاره ای جز حضور در جامعه هوشمند و استفاده از مزایای آن نداریم.

وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل خوب انجمن رمز باید در جامعه هوشمند پیشتاز باشیم، به اسناد بالادستی در زمینه علم و فناوری و توصیه های رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: همه نهادهای دست اندرکار علم و فناوری برای حضور در جامعه هوشمند باید آستین ها را بالا بزنند و یک مسئولیت سنگین بر دوش همه نهادهای ملی کشور است و به یک خیزش علمی در این زمینه نیازمندیم و این خیزش علمی نیازمند دانشگاه، استاد و دانشجو بانشاط و باانگیزه است و از سوی دیگر باید زمینه مناسب و حل مشکلات جامعه دانشگاهی کشور فراهم شود.

عارف بر ضرورت حمایت همه بخش‌های حاکمیت از صنعت افتا تاکید کرد و گفت: ما نیازمند تغییر نگرش به دانشگاه، علم و موسسات علمی و پژوهشی هستیم و هزینه کردن برای مجامع علمی و دانشگاهی عین صواب است. برخوردهای اداری با دانشگاه باعث می‌شود از قافله عقب بمانیم.

عارف، رئیس انجمن رمز ایران: به یک خیزش علمی برای حضور در جامعه هوشمند نیازمندیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در فضای امنیت سایبری با چالش‌های بسیاری رو به‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: انجمن رمز به نمایندگی جامعه علمی کشور می‌تواند در حل چالش‌های عدیده امنیت فضای سایبری پیشگام  و پیشتاز باشد. تمامی بخشهای حاکمیتی و خصوصی موظف به همکاری در حل مشکلات امنیت فضای سایبری در کشور هستند.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه،گفت: انتظارمان از مجلس این است که از ما (انجمن رمز) بخواهد که در خصوص ارتقاء امنیت فضای سایبر و نیز اقتصاد دیجیتال چند حکم قابل اعتناء در این حوزه ها به‌ویژه در خصوص جلوگیری از نفوذ در فضای سایبر با مشورت‌هایی که به مجلسیان می دهیم گنجانده شود.

عارف بر ضرورت حمایت همه از نخبگان تاکید کرد و گفت: اگر جوان نخبه ما در تامین حداقل های زندگی خود دچار مشکل شود تعهد ملی و شرعی‌اش را فراموش می‌کند به همین دلیل حاکمیت موظف به حمایت همه جانبه از نخبگان است.

وی در پایان تصریح کرد: بعضی از دستگاه‌های اجرایی به مشکلاتشان واقف نیستند و تشکل‌هایی نظیر انجمن رمز باید مشکلاتشان را بیان کنند به همین دلیل باید تعامل‌مان با نهادهای حاکمیتی و نیز توسعه روابط با دانشگاه‌ها و نهادهای علمی داخل و خارج از کشور بیشتر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-09-01 10:57

افزودن دیدگاه جدید