کد مطلب: 

284158

ادعای حمله سایبری هکرهای کره‌شمالی به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

پلیس کره‌جنوبی اعلام کرد که هکرهای کره‌شمالی با رخنه به «مرکز شبیه‌سازی جنگ» کره‌جنوبی، یک رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را هدف قرار دادند، اما اطلاعات محرمانه به سرقت نرفته است.
ادعای حمله سایبری هکرهای کره‌شمالی به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به نام «اولچی فریدم گاردین» یک رزمایش تابستانی است که با هدف افزایش آمادگی در برابر «تهدیدات هسته‌ای و موشکی» کره‌شمالی انجام می‌شود.

همزمان هکرها - که احتمالا با گروه هکری «کیمسوکی کره‌شمالی» مرتبط هستند- از «تله‌گذاری ایمیلی» برای هدف قرار‌دادن پیمانکاران و رخنه به «مرکز شبیه‌سازی جنگ» کره‌جنوبی استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، هیچ‌گونه اطلاعات محرمانه نظامی به سرقت نرفته است.

همچنین کارشناسان بر این باورند که شناسه اینترنتی این رخنه، با شناسه اینترنتی مورد استفاده در حمله سال ۲۰۱۴ به راکتور هسته‌ای کره‌جنوبی مطابقت دارد که باعث می‌شود پلیس آن را به کره‌شمالی مرتبط بداند.

شناسه اینترنتی این رخنه، با شناسه اینترنتی مورد استفاده در حمله سال ۲۰۱۴ به راکتور هسته‌ای کره‌جنوبی مطابقت دارد.

با وجود انکار قبلی، گروه‌های هکری کره‌شمالی با حملات سایبری مرتبط بودند.

چندی‌ پیش کره‌جنوبی و ایالات متحده، اعلام کردند که رزمایش نظامی مشترک موسوم به «اولچی فریدم گاردین» را در روزهای ۲۱ تا ۳۱ ماه اوت برگزار خواهند کرد تا توانایی خود را برای پاسخ به «تهدیدات هسته‌ای و موشکی» در حال گسترش کره‌شمالی، بهبود بخشند.

به گفته رئیس ستاد مشترک کره‌جنوبی، رزمایش امسال در «بزرگ‌ترین مقیاس تاریخ» برگزار خواهد شد و این رزمایش، ده‌ها هزار نیرو از هر دو طرف و همچنین برخی از کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل متحد را برای حدود «۳۰ برنامه آموزشی میدانی» بسیج می‌کند.

کره‌شمالی این رزمایش نظامی را به عنوان تمرینی برای «جنگ‌هسته‌ای» محکوم کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-08-20 15:06

افزودن دیدگاه جدید