کد مطلب: 

283454

ببینید| زارع‌پور: مسدود کردن یک سکو به خاطر هنجارشکنی تعدادی از کارمندان، راهکار درستی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اگر هنجارشکنی و خلاف قانونی توسط عده ای از کارکنان یک سکو یا شرکت اتفاق افتاد، نباید آن سکو را تعطیل کرد، ما معتقدیم این راهکار، راهکار درستی نیست، نباید خدمت رسانی سکو متوقف شود، باید با افراد هنجارشکن و مدیران آن برخورد شود.
ببینید| زارع‌پور: مسدود کردن یک سکو به خاطر هنجارشکنی تعدادی از کارمندان، راهکار درستی نیست

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (11 مرداد ماه)، گفت: همه سکوها و شرکت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید مستلزم قانون باشند و معتقدم باید با هر گونه هنجارشکنی و اقدام خلاف قانون برخورد شود.

وی، ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرد که تمام سکوها و کسب و کارهای فضای مجازی ملزم به قانون بوده و هیچ گونه هنجارشکنی را بر نمی تابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: بحث بر سر این است که اگر هنجارشکنی و خلاف قانونی توسط عده ای از کارکنان یک سکو یا شرکت اتفاق افتاد چه گونه باید برخورد کرد؟ آیا باید آن سکو را تعطیل کرد یا به گونه ای دیگر می شود مدیریت کرد؟ آیا راهکار این است که سکو را مسدود کنیم؟ ما معتقدیم این راهکار، راهکار درستی نیست، نباید خدمت رسانی سکو متوقف شود، باید با سکوهایی که به مردم خدمت می‌رسانند به گونه دیگری برخورد کرد البته سکوها ملزم به اجرای قانون هستند برخورد باید بازدارنده باشد که تخلف ها دیگر تکرار نشود امید‌اریم این فضا بگذرد و شاهد رشد و بالندگی سکوها باشیم.

زارع پور، خاطرنشان کرد: پیام رسان بله در ایام حج ۱۲ میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران را ثبت کرد.

وی، افزود: مشکلی برای صدور سیم کارت به اتباع بیگانه وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اشاره کرد: نظر ما درباره فیلترشکن‌ها این است که کسی برای انجام کارهایش نیازی به فیلترشکن نداشته باشند، روزانه پیگیر هستیم تا مسیر دسترسی مردم به خدمت تسهیل شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در صفحه شخصی اش گفتند که دولت فعلی در حوزه اقتصاد دیجیتال حرفی برای گفتن ندارد و منفعل دارد برخورد می کند، توضیح داد: دولت سیزدهم اگر عزم و اراده ای برای توسعه اقتصاد دیجیتال نداشت، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را راه اندازی نمی کرد و برای نخستین بار تمام اختیار دولت و حتی اختیار رییس جمهوری برای تصمیم گیری برای توسعه اقتصاد دیجیتال را تفویض نمی کرد، این کارگروه تا الان هشت جلسه داشته و مصوبات خوبی به تصویب رسیده است و این مسیر ادامه دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه معتقدیم که پایه اقتصاد دیجیتال کشور باید بر سکوهای خودمان باشد، خاطرنشان کرد: رشد سکوهای بومی در حوزه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و حتی حوزه پلتفرم های کسب و کاری کشور قابل قیاس با یکسال گذشته نیست و این نشان می دهد که توجه ویژه ای نسبت به آن شده است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-08-02 10:05

افزودن دیدگاه جدید