کد مطلب: 

283421

توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری در پارک فاوا

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: پارک فاوا اولین سازمانی است که هم ملی و هم بین المللی است و کار آن توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری است.
توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری در پارک فاوا سجاد

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم چهارمین سالگرد پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) امروز سه شنبه دهم مردادماه در محل این پارک برگزار شد.

محمدجعفر صدیق، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در این مراسم اظهار کرد: پارک فاوا اولین سازمانی است که هم ملی و هم بین المللی است و کار آن توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری است.

وی، ادامه داد: پارک های فناوری اطلاعات و ارتباطات تلفیقی از سازمان های پژوهشی هستند که در آن به جای محققین مستخدم دولت، محققین شاغل در بخش خصوصی به انجام تحقیقات مشغول هستند و در چند سال اخیر رشد زیادی نیز داشته است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکید کرد: حوالی دولت دوم در سال ۸۲ تا ۸۵ ایده شکل گیری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفت و با شرکت ایرلندی قرارداد طراحی منعقد شد و خرید زمین پارک فاوا آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸، راه اندازی عملیاتی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفت و سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد مستقر شد در سال ۹۹ نیز توسعه شبکه تاد و عمرانی در دستورکار قرار گرفت، همچنین در سال ۱۴۰۰ تکمیل بازسازی، توسعه آزمایشگاهی، تحقیق حمایت های پارک و ... صورت گرفت و در نهایت در سال ۱۴۰۱ ابعاد مکانی و آموزش های مهارتی توسعه یافت.

صدیق، خاطرنشان کرد: سیستم تشکیل بسته آب زراعی و واگذاری حق بهره برداری (مولدسازی دارایی پارک) از مهم ترین اقدامات پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی در پایان اشاره کرد: ایجاد شبکه گلخانه های کوچک مقیاس، ایجاد مراکز کانتینری، شبکه هوشمند برق از پروژه های مهم پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

پارک فاوا، مرکزی برای جذب نخبگان و هویت بخشیدن به شرکت های دانش بنیان و خلاق است

توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری در پارک فاوا

به گزارش خبرنگار سیتنا، در ادامه این مراسم سیف اله اسدالهی، معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار البرز، اظهار کرد: پایه اقتصاد بر مبنای منابع است و سال‌ها در همین جهت از آن بهره برداری شده است، با توجه به شرایط تحریم ها علیه ایران، فرار نخبگان و مغزها را شاهد هستیم و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکزی برای جذب نخبگان و هویت بخشیدن به شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

وی، تاکید کرد: تولید ثروت با تبدیل منابع خدادادی به مواد اولیه و در نهایت از خام فروشی جلوگیری خواهد شد‌ و سرعت در پروسه تولید با اتکا به دانش، خلاقیت و نوآوری است‌.

معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار البرز، تاکید کرد: هویت بخشیدن به نخبگان و دانشگاهیان به تبدیل ظرفیت و تولید منجر خواهد شد، همچنین ورود به بازار، کار ساده ای نیست و لازم است که شرکت ها را بدون ضایع کردن حقوق معنوی آنها وارد بازار کنیم تا شرکت های دولتی با مدل های متفاوت جذب شوند و از خروج دانش نخبگان جلوگیری شود‌ تا شاهد رشد و شکوفایی نخبگان و شرکت ها باشیم.

یک سوم مخاطبان سایت پارک فاوا، مخاطبان خارجی هستند

توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری در پارک فاوا

در ادامه این مراسم، عباس قنبری، مشاور ارتباطات ریاست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه اندازی سایت پارک خبر داد و گفت: سایت به چهار زبان زنده دنیا که شامل فارسی، عربی، انگلیسی و پشتو مجهز است.

وی، ادامه داد: یک سوم مخاطبان این سایت مخاطبان خارجی تشکیل داده اند‌.

انتهای پیام

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-08-01 12:26

افزودن دیدگاه جدید