کد مطلب: 

282851

مدیرکل ارتباطات استان سمنان ​​به سیتنا، خبر داد: آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، گفت: توسعه زیرساخت شبکه بر بستر فیبرنوری یکی از طرح‌های بزرگ و اساسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در حال حاضر توافق اولیه برای شروع پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر سمنان به طول 140 کیلومتر آغاز شده است.
سید یاسر حسن پور

مهندس سید یاسر حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان سمنان، اظهار کرد: قبل از ابلاغیه دولت جهت توسعه فیبرنوری در استان‌ها، استان سمنان در اشغال پورت یا دایری مقام اول کشور را داشت و از 80 تا 90 هزار پورت دایری برخوردار بود و بعد از ابلاغیه جدید دولت، اجرای پروژه فیبرنوری در این استان به اپراتور ایرانسل سپرده شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تفاهم‌نامه ای بین استانداری سمنان و شرکت ایرانسل به امضا رسید که این شرکت پروژه فیبرنوری در شهر سمنان را پیش ببرد و در حال حاضر طراحی پروژه در این شهر انجام شده است و بقیه شهرهای استان در آینده نزدیک شاهد اجرای پروژه خواهند بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، ادامه داد: بر اساس ابلاغیه جدید دولت اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بر عهده ایرانسل گذاشته شده است اما ذکر این نکته ضروری است که قبل از این ابلاغیه تمامی اپراتورها اقدامات با ارزشی را در این زمینه انجام داده‌اند.

حسن پور، تاکید کرد: زیرساخت‌های استان سمنان در خصوص اجرای پروژه فیبرنوری بسیار دقیق و گسترده است و در این زمینه پیشرو است و مذاکراتی انجام شده است که کلیه کارخانجات نیز به این فناوری مجهز شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، خاطرنشان کرد: جهت توسعه هر چه سریع تر این طرح در سطح استان همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی اعم از فرمانداری ها، شهرداری و سایر نهادهای دخیل در جهت تسریع در عملیات اجرایی ضروری است و با پیگیری‌های انجام شده، فرمانداری ها و شهرداری ها کمک می‌کنند تا اجرای پروژه فیبرنوری که نیازمند حفر کانال و هماهنگی است در شهرها هرچه زودتر اجرایی شود تا شاهد باشیم نهضت اتصال مردم به فیبرنوری اتفاق بیفتد، و زیرساخت دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت فراهم شود.

وی، پیرامون میزان پیشرفت پروژه USO در این استان هم به سیتنا گفت: 95 درصد از روستاهای استان سمنان از شبکه ملی اطلاعات برخوردار هستند و به عبارت دیگر از 308 روستای این استان، تقریبا 300 روستا به شبکه ارتباطی متصل هستند و انشالله تا پایان پاییز به پوشش صد درصدی در این استان خواهیم رسید.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-07-17 12:46

افزودن دیدگاه جدید