کد مطلب: 

282690

احمدی در گفت‌وگو با سیتنا: اجلاس اکو زمینه‌ساز حضور کسب‌وکارهای ایرانی در بازار منطقه‌ای است

رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با معرفی توانمندی‌های کسب‌وکارهای ایرانی در حضور وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو، زمینه حضور این کسب‌وکارها در بازار منطقه‌ای و بین المللی فراهم می‌شود.
احمدی در گفت‌وگو با سیتنا: اجلاس اکو زمینه‌ساز حضور کسب‌وکارهای ایرانی در بازار منطقه‌ای است

بهزاد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در حاشیه سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو اظهار داشت: به طور کلی محصولات ایران در بافت منطقه، مزیت رقابت دارند و به عنوان مثال طی دو سال اخیر که فعالیت‌های تجاری با روسیه را آغاز کرده ایم، روندی رو به جلو داریم که میزان دقیق صادرات محصولات ایرانی موجود و قابل بررسی است.

رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: ما در حال حاضر تمرین می‌کنیم که بخش کسب‌وکار کشور، رفتار بین المللی یاد بگیرد تا خود را به خوبی معرفی و سپس زمینه بازاریابی را فراهم کند.

وی ادامه داد: موضوعی که در اجلاس اکو رخ می‌دهد نیز همین است، زیرا بسیاری از کشورهایی که امروز میزبان آنها هستیم از قابلیت شرکت های ایرانی مطلع نیستند و بسیاری از کشورها نحوه ارتباط با این شرکت‌ها را نمی‌دانند ولذا با حضور در این گونه اجلاس‌ها، کسب‌وکارهای ما در حوزه‌ی بازاریابی منطقه‌ای و بین المللی بالغ می‌شوند.

وی، ادامه داد: هدف ما پیرامون اجلاس اکو این است که این نشست‌ها را ترویج دهیم و شرکت‌ها را برای مشارکت در حوزه‌ی بین المللی تشویق کنیم تا در نهایت بازار خود را ایجاد کنند و اگر این روند مستمر باشد و ما در بخش خصوصی به بلوغ در روابط منطقه و بین الملل برسیم، این روند قابل قبولی برای کشور خواهد بود.

احمدی، تاکید کرد: ایران کشور توانمندی است و نیازمند کمک برای پیدا کردن شرکای خود است و ما به عنوان بخش دولتی تمام تلاش خود را برای همکاری در این زمینه خواهیم کرد و در ذیل این اقدامات، گروه‌های کاری در حوزه‌ی ICT را با این کشورها ایجاد کرده ایم تا حوزه‌ی B2B را پیش ببریم و یا حداقل کسب‌وکارهای کشورمان را با دولت سایر کشورها روبرو کنیم.

رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: توصیه ما به شرکت های خلاق این است که با سایر کشورها ارتباط بگیرند و مطمئن باشند که بدین صورت نیست شرکت ها بعد از معرفی، رها شوند.

احمدی در گفت‌وگو با سیتنا: اجلاس اکو زمینه‌ساز حضور کسب‌وکارهای ایرانی در بازار منطقه‌ای است

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی


گزارش تصویری سیتنا از سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو را اینجا ببینید.
گزارش تصویری سیتنا از حضور کسب‌وکارهای ایرانی در نمایشگاه اجلاس اکو را
اینجا ببینید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-07-12 13:52

افزودن دیدگاه جدید