کد مطلب: 

282655

پاک فطرت، نماینده مجلس: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی در کشور خواهد شد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد و نتیجه این موضوع، بهبود وضعیت اقتصادی مردم را به همراه خواهد داشت.
پاک فطرت، نماینده مجلس: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی در کشور خواهد شد

به گزارش سیتنا، در آستانه برگزاری سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی ایران، علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیتنا، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر، ایران از طرف قدرت های استکباری، در تحریم است، دولت ما سعی می کند تا بتواند با سازمان‌های بین‌المللی مانند اکو، شانگهای و سایر سازمان‌های بین‌المللی، ارتباط برقرار کند و این فعالیت‌ها در جهت خنثی کردن تحریم‌ها خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همکاری با اکو، موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد و نتیجه این موضوع، باعث بهبود وضعیت اقتصادی مردم خواهد شد.

وی، افزود: در طی دو سال گذشته، دولت فعالیت های موثری را در جهت بهبود روابط با دیگر کشورها و حل مشکلات اقتصادی انجام داده است و ما انتظار داریم که دولت، در این حوزه با جدیت پیش برود تا این موضوع به بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بیانجامد.

گفتنی است؛ سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی ایران آغاز می‌شود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف از برگزاری این اجلاس  را رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  دانسته بود.

گفتنی است، سازمان اکو 52 سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شده و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو از قدرت نفوذ بالایی برخوردار است. در حال حاضر 10 کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

لازم به ذکر است؛ عصر امروز سه شنبه 20 تیرماه، وزرای ارتباطات ایران و پاکستان در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند، همچنین، در روزهای 21 و 22 تیرماه وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-07-11 19:05

افزودن دیدگاه جدید