کد مطلب: 

281921

افزایش به‌کارگیری 5G و اینترنت صنعتی در چین با هدف ترویج یکپارچگی و توسعه نوآوری

تا پایان ماه آوریل سال جاری، چین علاوه بر ساخت 2.73 میلیون پایگاه شبکه 5G، تمام شهرها را تحت پوشش این شبکه قرار داده و در عین حال تعداد کاربران شبکه موبایلی 5G چین نیز به 634 میلیون نفر رسیده اند و اینترنت صنعتی در 45 بخش عمده اقتصاد ملی چین با ارزش بیش از 1.2 تریلیون یوانِ به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است.
5G

به گزارش سیتنا به نقل از صدای چین، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین یک طرح اجرایی برای توسعه اینترنت صنعتی منتشر کرده که شامل اجرای 11 اقدام کلیدی و 54 تدبیر ویژه در این بخش می شود.

بر اساس این طرح یک نسخه به روز شده از 512 پروژه «5 جی+ اینترنت صنعتی» تدوین و اجرا خواهد شد که هدف از آن ترویج یکپارچگی، نوآوری و توسعه «5 جی+ اینترنت صنعتی» و بهبود بستر مدیریت توسعه آن است. 

این طرح در زمینه زیرساخت ها به تسهیل شرایط ساخت کارخانه 5 جی برای حداکثر 3 هزار شرکت چینی خواهد پرداخت و خود نیز با ساخت حداکثر 500 کارخانه 5 جی، به اجرای 30 برآورد آزمایشی اولیه خواهد پرداخت که در قالب یک گزارش منتشر خواهد شد. 

همچنین این طرح قصد دارد با کمک به توسعه با کیفیت شبکه های خارجی اپراتورهای چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام از آنها برای برقراری ارتباط میان مؤسسات و ارائه منابع و خدمات بسترهای ابری به 3 هزار مؤسسات استفاده کند. هدف از این کار سرعت بخشیدن به روند تحول و توسعه شبکه های داخلی مؤسسات فعال در صنایع کلیدی، پشتیبانی از ساخت شبکه های 5 جی خصوصی در مؤسسات فعال در زمینه معدن و به روزرسانی شبکه های مناطق صنعتی شیمیایی است. 

 با توجه به ورود شبکه 5 جی به مسیر پرسرعت توسعه نوآوری، چین پیوسته در تلاش برای به کار گیری گسترده تر از «5 جی+ اینترنت صنعتی» است. 

بر اساس آنچه که در نشست خبری مربوط به همایش جهانی اقتصاد دیجیتال اعلام شد، تا پایان ماه آوریل امسال، چین علاوه با ساخت 2.73میلیون پایگاه شبکه 5 جی، تمام شهرها را تحت پوشش این شبکه قرار داده و در عین حال تعداد کاربران شبکه موبایلی 5 جی چین نیز به 634 میلیون نفر رسیده اند. 

در همین نشست خبری گفته شد که اینترنت صنعتی در 45 بخش عمده اقتصاد ملی چین با ارزش بیش از 1.2 تریلیون یوان (حدود 166.9 میلیارد دلار) به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است. «5 جی+ اینترنت صنعتی» نیز در هزاران صنعت به کار گرفته شده و به هسته اصلی پیوندهای تولید گسترش یافته است. 

علاوه بر این، چین در حال بررسی نسل بعدی اینترنت و سایر زمینه های پیشرو است و پیشبرد جامع روند تحقیق و توسعه جامع نسل ششم فناوری ارتباطی (6 جی) را نیز دنبال می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-06-24 10:09

افزودن دیدگاه جدید