کد مطلب: 

279138

روسیه به ساخت سامانه‌های جنگ ضد ماهواره‌ای ادامه می‌دهد

اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور به کار ساخت سیستم‌های جنگ ضد ماهواره‌ای با استفاده از جنگنده رهگیر میگ31 حامل موشک ضد ماهواره و هواپیمای ایلیوشین76 حامل سامانه لیزری رزمی ادامه می‌دهد.
روسیه به ساخت سامانه‌های جنگ ضد ماهواره‌ای ادامه می‌دهد

به گزارش سیتنا، اسپوتنیک به نقل از مجله وزارت دفاع روسیه به نام واینایا میسل، پیرامون نمونه‌های سامانه‌های جنگ ضد ماهواره‌ای روسی نوشت: این نمونه‌ها در یک پایگاه قابل جابجایی و متحرک ایجاد می‌شوند که عبارتند از مجتمع پدافند ضد فضایی کنتاکت مبتنی بر جنگنده رهگیر سنگین میگ 31 ، سامانه لیزری رزمی A60 Sokol-Echelon بر اساس هواپیمای ترابری ایلیوشین 76 و سیستم لیزری رزمی پرسوت (Peresvet).

این گزارش افزوده است: آخرین بار به طور رسمی در مورد اقدامات در حال انجام برای ایجاد یک سیستم موشکی ضد ماهواره ای مستقر در هوا در مطبوعات در سال 2009 صحبت شد که در آن زمان فرمانده کل نیروی هوافضای روسیه اعلام کرد: سامانه ای در حال احیاء است تا اهداف پدافند ضد ماهواره ای را اجرا کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: در سال 2018، عکس هایی از یک هواپیمای حامل بر اساس جنگنده میگ 31 با یک موشک سیاه رنگ ناشناخته در زیر بدنه آن که در مسکو گرفته شده بود، در اینترنت دست به دست شد که این پرتابه در چندین نشریه تخصصی به عنوان مدل مهمات ضد ماهواره ارزیابی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-04-07 23:13

افزودن دیدگاه جدید