کد مطلب: 

278797

روند شکل گیری پیمان جهانی دیجیتال

دبیر کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا، اعلام کرد: به دنبال تقسیم کار ملی برای مشارکت در ابعاد شکلی و محتوایی «پیمان جهانی دیجیتال» سازمان ملل متحد، کانون هماهنگی فاوا و سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه‌ای به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی این تشکل‌ها برای حضور فعال در کارگروه‌های تخصصی برای شکل گیری این پیمان جهانی را اعلام کردند.
روند شکل گیری پیمان جهانی دیجیتال

فرامرز رستگار، دبیر کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: مرکز ملی فضای مجازی تصمیمات صد و دهمین جلسه کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور را به دستگاه های ذیربط از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد. این مصوبه در خصوص ساختار کارگروه تخصصی، تقسیم کار و پیش نویس مواضع کشور درباره مشارکت موثر در روند شکل گیری «پیمان جهانی دیجیتال» سازمان ملل متحد است.

وی ادامه داد: در تقسیم کار ملی برای مشارکت در ابعاد شکلی و محتوایی پیمان جهانی دیجیتال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو حوزه به عنوان دستگاه مسوول و در چهار حوزه به عنوان دستگاه همکار تعیین شد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، افزود: مسوولیت دو حوزه «اتصال جهانی» و «ظرفیت سازی دیجیتال» بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در چهار حوزه دیگر شامل «کالاهای عمومی دیجیتال» ، «فراگیری دیجیتال» ، «حقوق بشر دیجیتال» و «هوش مصنوعی» ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه همکار با سایر دستگاه های ذیربط مشارکت خواهد داشت.

رستگار در ادامه افزود: این مصوبه در بخش وظایف کارگروه تخصصی، تاکید دارد که باید نظرات نهادهای غیردولتی مرتبط از جمله اصناف، کسب و کارها، بخش های دانشگاهی و پژوهشی و صاحبنظران این حوزه اخذ شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار و سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه‌ای به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی حضور فعال خود را در کارگروه های تخصصی برای شکل گیری پیمان جهانی دیجیتال سازمان ملل متحد اعلام کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-03-28 02:22

افزودن دیدگاه جدید