کد مطلب: 

278057

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛ مهم‌ترین محور فعالیت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تلاش اصلی و محوری در معاونت علمی ریاست جمهوری این است که زمینه برای بهبود فضای کسب و کار، ایجاد بازار واقعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و در نهایت حرکت اقتصاد به سوی دانش‌بنیان شدن فراهم شود.
روح الله دهقانی فیروزآبادی

به گزارش سیتنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به این‌که نخستین مولفه نخبگانی پس از توانمندی، تاثیر‌گذاری نخبه در جامعه‌اش است، عنوان کرد: مفهوم نخبه و سرزمین، با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند و نخبگان یک ملت، نماد جایگاه علمی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن کشور هستند که تلاش می‌کنند در اعتلا و پیشرفت سرزمین‌شان تاثیرگذاری و اثربخشی داشته باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، هدف از تدوین و تصویب آیین‌نامه حمایتی نخبگان را شکل‌گیری یک بسته جامع و منسجم برای حمایت و توسعه جامعه نخبگانی کشور عنوان کرد و گفت: تا پیش از این حمایت‌هایی از نخبگان، به صورت غیر منسجم و پراکنده وجود داشت که پس از تلاش‌های مستمر، مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت که اجرای آن در سال آینده، اصلی‌ترین برنامه بنیاد ملی نخبگان است.

دهقانی با بیان این‌که رسالت و مأموریت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، جریان‌سازی و هماهنگی در پنج حوزه محوری است، ادامه داد: نخستین ساحت که باید بر روی آن به طور جدی کار جریان سازی و هماهنگی صورت بگیرد، اندیشه‌ورزی است. اندیشکده‌ها و مطالعات اندیشه‌ورزانه نقشی مهم در عرصه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ایفا می‌کنند و بر همین اساس، حمایت از اندیشه‌ورزی و اندیشکده‌ها در اولویت‌های این معاونت قرار دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، محور دوم را توسعه علمی عنوان کرد و گفت: محوری‌ترین هدف معاونت علمی در سال آینده این است که با استفاده از بازوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ضمن شناسایی، ارزیابی و حمایت افراد شاخص که می توانند تولید علم را رونق بدهند، از حوزه تولید علم حمایت کنیم.

دهقانی دیگر مأموریت و هدف‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌‌بنیان ریاست جمهوری را جریان حمایت از توسعه فناوری برشمرد و گفت: برای آن‌که آینده کشور روند شتابان و رو به رشد بگیرد باید به توسعه فناوری‌ میدان دهیم.

وی از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، به عنوان پنجمین و مهم‌ترین محور فعالیت‌های این معاونت یاد کرد و افزود: اعتقاد دارم تمامی حوزه‌های یاد شده تنها در صورتی پایدار می‌مانند و به توسعه می‌رسند، که یک الگوی اقتصادی مناسب برای آن‌ها تعریف شده باشد. تلاش اصلی و محوری در معاونت علمی این است که زمینه برای بهبود فضای کسب و کار، ایجاد بازار واقعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و در نهایت حرکت اقتصاد به سوی دانش‌بنیان شدن فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-04 14:20

افزودن دیدگاه جدید