کد مطلب: 

277791

ببینید| رئیس سازمان سنجش: زمان برگزاری آزمون، خدشه‌ای به اینترنت کشور وارد نشود

رئیس سازمان سنجش، گفت: باید توصیه کنیم در زمان برگزاری آزمون، خدشه ای به اینترنت کشور وارد نشود نه اینکه قطع شود، بلکه باید تقویت شود.
ببینید| رئیس سازمان سنجش: زمان برگزاری آزمون، خدشه‌ای به اینترنت کشور وارد نشود

به گزارش سیتنا، عبد الرسول پور عباس، در نشست خبری، گفت: آزمون الکترونیکی برای سال های آینده برنامه ریزی شده و به مرور پیش می رویم و عجله ای نداریم تا آزمایش های ما کاملا به ثمر برسد.

وی ادامه داد: به احتمال خیلی زیاد بعد از عید فراخوان آزمون های الکترونیک آزمایشی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان سنجش، افزود: باید توصیه کنیم در زمان برگزاری آزمون، خدشه ای به اینترنت کشور وارد نشود نه اینکه قطع شود بلکه باید تقویت شود.

او با بیان اینکه درحال‌حاضر 170 دانشگاه دولتی و 470 واحد دانشگاه آزاد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: اگر قرار بود مانند گذشته هر دانشگاه برای خود یک آزمون برگزار کند، داوطلبان باید هر روز در سفر باشند که اصلاً درست و منطقی نیست.

گفتنی است بحث الکترونیکی‌شدن کنکور سراسری یک سالی است که از سوی سازمان سنجش مطرح می‌شود. پورعباس بهمن‌ماه 1400 وعده داد طی سه سال آینده آزمون‌های تمام هوشمند طراحی می‌شوند. به کمک این آزمون‌ها، کنکور هوشمند و ماهی یک بار به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گفته وی، سه مرحله برای برگزاری کنکور الکترونیک در نظر گرفته شده است: بانک سؤالات و یک نرم‌افزار برای این موضوع ایجاد شده است. بستری برای برگزاری امتحان به‌صورت کامپیوتر پایه، موبایل پایه و صفحه هوشمند پایه در نظر گرفته می‌شود و داوطلبان با حضور در محل‌های تعیین‌شده آزمون می‌دهند. نتیجه هم بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می‌شود.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-25 11:55

افزودن دیدگاه جدید