کد مطلب: 

277694

بی توجهی به کسب‌وکارهای اینترنتی؛ پیامد رفتارهای انحرافی

یک پژوهش ایرانی تلاش کرده تحقیق های بررسی شده با موضوع رفتارهای انحرافی در سازمان ها را بررسی کند، یافته های این پژوهش نشان می دهد در مجموع مقاله های تهیه شده و پایان نامه هایی که به این موضوع پرداخته اند، به کسب وکارهای اینترنتی هیچ توجهی نشده است.
کسب و کار اینترنتی

به گزارش سیتنا، می گویند رفتاری به عنوان رفتار انحراف سازمانی تلقی می شود که با هنجارهای مهم سازمان در مغایرت است. در واقع هر رفتاری که تهدید برای رفاه سازمان یا اعضای آن باشد را می توان رفتاری انحرافی در سازمان دانست. رفتارهای تلافی جویانه و ناکارآمد، رفتارهای ضد تولید، شد اجتماعی و خرابکاری در محل کار، مقاومت کارگر، رفتار های غیرمولد و ... فهرستی طولانی از رفتارهای انحرافی در سازمان ها وجود دارد. اما درک اینکه کدام رفتار در هر سازمانی انحرافی است و به زیان سازمان تمام می شود، همچنان در مطالعات بسیاری مورد بررسی قرار می گیرد.  

نکته آزاردهنده اینکه رفتارهای انحرافی، با هر تعریفی که در هر سازمانی به آن برسیم، در حال افزایش است. این مسئله هزینه های بسیاری را برای شرکت ها به دنبال دارد. شرکت های بسیاری با پیامدهای مخرب رفتارهای انحرافی دست به گریبان اند و همین باعث شده پژوهشگران بیشتر به متغیرهای اثرگذار بر بروز رفتارهای انحرافی در سازمان ها توجه کنند.

یک پژوهش ایرانی تلاش کرده تحقیق های بررسی شده با موضوع رفتارهای انحرافی در سازمان ها را بررسی کند. یافته های این پژوهش نشان می دهد در مجموع مقاله های تهیه شده و پایان نامه هایی که به این موضوع پرداخته اند، به کسب وکارهای اینترنتی هیچ توجهی نشده است. از دیگر نکات مهم در زمینه رفتارهای انحرافی در سازمان ها و پژوهش ها در این باره عدم توجه به بخش های مختلف سازمان با توجه به ماهیت کاری شان است. در واقع در بیشتر این پژوهش ها نتایج منفی رفتارهای انحرافی محدود به درون سازمان شده است یعنی در بین اعضا و مدیران بررسی شده و کمتر به بخش های دیگر مثل ارباب رجوع توجه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-02-22 10:57

افزودن دیدگاه جدید