کد مطلب: 

277481

اعتیاد اینترنتی و گمنامی هویت؛ علل جرایم سایبری در کشور

رییس پلیس فتای کشور گفت: فعالیت مجرمانه در فضای سایبری مانند جرائم مالی، فیشینگ و انتشار محتوای غیر اخلاقی ناشی از اعتیاد اینترنتی و گمنام بودن برخی هویت‌ها در فضای مجازی است.
سردار وحید مجید

به گزارش سیتنا، سردار وحید مجید امروز (26 بهمن ماه) در اختتامیه جشنواره کودکان سایبری در ساری گفت: اعتیاد اینترنتی و گمنامی هویت علت اصلی شکل‌گیری جرایم سایبری در کشور است.

او با بیان اینکه مجرمان سایبری از در هم تنیدگی زندگی واقعی با زندگی سایبری سوءاستفاده می‌کنند، افزود: دانش سایبری کودکان افزایش یافته است و والدین باید به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی باشند.

رییس پلیس فتای کشور به نقش خانواده‌ها در آموزش کودکان برای استفاده صحیح از فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها باید شکل گیرد و تنها راه حل آن افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

سردار وحید مجید با بیان اینکه حراست از کودکان در برابر جرایم سایبری هدف اصلی پویش کودکان سایبری است، افزود: پویش کودکان سایبری ایران در مسیر ثبت در تقویم بین المللی آموزشی پلیس سایبری جهان است.

آشنا نبودن خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی

سرهنگ خورشاد رییس پلیس فتای مازندران نیز گفت: شیوع کرونا سبب شد استفاده کودکان از فضای مجازی برای سرگرمی و بازی افزایش پیدا کند اما آشنا نبودن خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی، گاهی خسارات‌های مادی و معنوی جبران ناپذیری برای کودکان به همراه دارد.

او افزود: پویش کودکان سایبری ایران با هدف آموزش شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودک، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح فضای مجازی و افزایش توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-15 15:25

افزودن دیدگاه جدید