کد مطلب: 

277145

۳۴ میلیون گیمر در ایران فعال هستند

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با ارائه آمار از مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران به همراه یک بولتنی در این زمینه عنوان کرد که ۳۴ میلیون گیمر در ایران وجود دارد.
گیمرها

به گزارش سیتنا، محمدامین حاجی هاشمی در نشست خبری ارائه نتایج پیمایش کشوری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، آمارهایی از شاخص اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران به همراه بولتنی در این زمینه ارائه کرد.

طبق جدول موجود در بولتن و آخرین پیمایشی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا انتهای سال ۱۴۰۰ انجام داده، از هر ۱۰۰ ایرانی، 41 نفر به بازی‌های دیجیتالی اعتیاد دارد.

در این آمار که به تفکیک جنسیت نیز اعلام شده، از هر ۱۰۰ مرد، ۴۶ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند که نسبت به آمار سال ۹۸ شش درصد افزایش در بین زنان اتفاق افتاده است.

سفری جذاب برای گیمرها به روم باستان

طبق گزارش‌ها، آمار گیمرها در سال ۱۳۸۹ حدود ۱۶ میلیون، سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۸ میلیون، سال ۱۳۹۴ تقریباً ۲۳ میلیون، سال ۱۳۹۶ در حدود ۲۸ میلیون، سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲ میلیون نفر بوده که در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۴ میلیون نفر رسیده است.

تعداد کل بازیکنان ایرانی بصورت ترکیبی در آخرین آمارگیری سالیانه تقریباً هفت درصد افزایش یافته که این رشد در سال‌های اولیه دهه ۹۰ به‌‎دلیل ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گسترده‌تر به موبایل و اینترنت، بیشتر بوده است.

میانگین سنی بازیکنان ایرانی ۲۳ سال عنوان شده و میزان بازی آن‌ها در روز، به‌طور میانگین ۹۵ دقیقه که برای بازیکنان مرد ۱۱۵ دقیقه و بازیکنان زن ۶۴ دقیقه بوده است.

عکس

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-06 09:46

افزودن دیدگاه جدید