کد مطلب: 

275305

حساب مسدود شده خبرنگاران در توییتر دوباره فعال شد

در پی تعلیق حساب توییتر چندین خبرنگار از رسانه‌های نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشنگتن پست در روز ۱۵ دسامبر، حال مدیریت این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که حساب‌های این خبرنگارها دوباره باز و فعال شده‌اند.
توییتر

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، شبکه اجتماعی توییتر حساب‌های مسدود شده چندین خبرنگاری را که اخبار مربوط ب‍ه ایلان ماسک را در روز 15 دسامبر پوشش می‌دهند، دوباره آزاد کرده است.

توییتر علت ممنوعیت موقت این حساب های کاربری را به اشتراک‌گذاشتن داده‌های مکانی جت شخصی ایلان ماسک، مالک توییتر اعلام کرده بود.

فهرست حساب‌های روزنامه‌نگاران تعلیق شده توسط توییتر همچنین حاوی میچا لی از نشریه اینترسپت، مت بایندر از مشیبل و روزنامه‌نگاران مستقل، آرون روپار و تونی وبستر نیز بود.

سخنگوی نیویورک تایمز این تعلیق را مشکوک و تاسف بار خوانده و خاطرنشان کرده بود که نه روزنامه و نه خبرنگارش، رایان مک، هیچ توضیحی در مورد این اقدام دریافت نکردند.

سی ان ان نیز با انتقاد از این اقدام از سوی مدیریت شرکت توییتر اعلام کرد: این اقدام باعث نگرانی است، اما تعجب آور نیست.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز تاکید کرده بود که سازمان ملل از تعلیق حساب خبرنگاران بسیار ناخرسند است.

از سوی دیگر ایلان ماسک در واکنش به این اعتراضات گفته بود: انتقاد از من کاملا خوب است. اما لو دادن مکان حضور من و به خطر انداختن خانواده‌ام خوب نیست.

ایلان ماسک حال در پی فعال کردن دوباره حساب‌های مسدود شده این عده از خبرنگاران، اعلام کرده است: مردم رای خود را دادند. تعلیق حساب‌هایی که محل اقامت من را منتشر می‌کردند، برداشته شد.

توییتر با اجرای یک نظرسنجی که در آن ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر شرکت کردند، به این نتیجه رسید که ۵۸.۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، خواستار فعال شدن فوری حساب‌های تعلیق شده هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-12-18 09:03

افزودن دیدگاه جدید