کد مطلب: 

273387

وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن، غیرمجاز است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن غیر مجاز است ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است و اکنون تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که علاوه بر غیر مجاز بودن جرم انگاری شود.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت چهارشنبه (27مهرماه سال جاری) اظهار کرد: بسته حمایتی از کسب و کارهای مجازی از جمله معافیت‌های مالیاتی و غیره آماده شده که در هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته به هیچ وجه اینترنت سراسری قطع نشده بود و محدودیت‌های مقطعی اعمال شده و خسارت مشترکین جبران می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چند روز است که محدودیت ها به جز در مورد دو پلت فرم که بنا به تصمیم نهادهای امنیتی بسته است، برداشته شده است و تصمیم درباره ادامه فعالیت این دو نیز در مجموعه متولی کار انجام می شود که وزیر ارتباطات عضوی از آن است.

زارع پور افزود: حتی در مورد ارایه دهندگان خدمات ماهواره ای نیز اعلام کرده ایم که از فعالیت شرکتی که قواعد جمهوری اسلامی و قواعد بین المللی را بپذیرد، استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: بسته حمایتی برای جذب تبلیغات و دنبال کننده برای کسب و کارهای فضای مجازی دیده شده است.

زارع پور گفت: بحث توسعه اقتصاد دیجیتال بسیاری از مشکلات کشور را می تواند حل کند دولت به آن اعتقاد دارد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: قول میدهم در کوتاه ترین زمان کسب و کارهای فضای مجازی شرایطی را که در پلتفرم های خارجی داشتند در داخلی ها هم به آن برسند.

وی اشاره کرد: استفاده از فیلترشکن ها برای دستگاههایی مثل موبایل و لپ‌تاپ و... آسیب پذیری های جدی به همراه خواهد داشت و راه رخنه هکر ها را هموار می‌کند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: توصیه کارشناسانه این است که مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند.

زارع پور افزود: فروش فیلترشکن و کسب درامد از آن غیر مجاز است ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است و اکنون تلاش هایی صورت می‌گیرد که علاوه بر غیر مجاز بودن جرم انگاری شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-19 11:14

افزودن دیدگاه جدید