کد مطلب: 

273276

تاثیر دهکده‌های فناوری کشاورزی ایران به افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی

دبیرکل شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی، گفت: دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان های مختلف، در دهکده‌های فناوری کشاورزی مستقر می‌شوند تا به کشاورزان در امر افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی به ویژه آب کمک کنند.
 انرژی

به گزارش سیتنا، عباس گلرو، جمعه، 22 مهر ماه، در نشست تخصصی یکصد و چهل و پنجمین اتحادیه بین المجالس جهانی تحت عنوان «واکنش سازمان ملل متحد به افزایش گرسنگی و قحطی»، گفت: علاوه بر بحران ها و جنگ، شوک های اقتصادی و تغییرات آب و هوایی، عوامل دیگری همچون تروریسم اقتصادی و تحریم های غیرقانونی، بر امنیت غذایی تاثیر منفی دارند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم و اثرات منفی آن بر امنیت غذایی مردم جهان، به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود: یکی از حوزه های مورد توجه در دانش بنیان شدن، حوزه کشاورزی است که ارتقای توان تولید محصولات اساسی با هدف تامین امنیت غذایی و خودکفایی را هدفگذاری کرده است.

وی در این نشست به ابتکار وزارت کشاورزی جهت ایجاد دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان های مختلف نیز اشاره داشت و عنوان کرد: در این طرح شرکت های فناور در حوزه کشاورزی در دهکده های فناوری کشاورزی مستقر می شوند تا به کشاورزان در امر افزایش بهره وری تولید و کاهش هزینه ها و مصرف انرژی به ویژه آب کمک کنند.

گلرو افزود: بر اساس گزارش فائو، ایران جایگاه ۷۶ جهانی را در تامین امنیت غذایی دارد و با اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، به عنوان عامل مشوق کشاورزان کشورمان، میزان تولید و ذخیره گندم افزایش یافته و واردات روند کاهشی داشته است.

نماینده پارلمان کشورمان از صندوق بین المللی پول خواست تا فرایند اختصاص منابع مالی جهت سرمایه گذاری بیشتر کشورها در بخش کشاورزی را تسریع کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-10-16 10:09

افزودن دیدگاه جدید