کد مطلب: 

271689

گزارش خبری و تصویری سیتنا از افتتاح مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد»

خبرنگار «فرزانه احمدی منش» - عکاس «حسین شهلایی»؛ مرکز نوآوری بانک ملی ایران با عنوان «فینوداد» که با مشارکت شرکت داده ورزی سداد تاسیس شده است، در نخستین روز هفته دولت افتتاح شد.
مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد» افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، مرکز نوآوری بانک ملی ایران با عنوان «فینوداد» که با مشارکت شرکت داده ورزی سداد تاسیس شده است، در نخستین روز هفته دولت، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، بانک ملی، گروه سداد و مدیران ارشد حوزه‌ی بانکی و تنی چند از فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور افتتاح شد.

برای پیشرفت در حوزه‌ی بانکداری، نیازمند فرآیندهای دانش بنیان هستیم

دکتر محمدرضا فرزین، مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم افتتاح مرکز نوآوری این بانک با عنوان «فینوداد» گفت: موضوع دانش بنیان، موضوعی اساسی در کشور است که وظیفه مهمی را بر عهده نظام اجرایی کشور گذاشته است، تا امور به سمت دانش بنیان شدن پیش برود. در حال حاضر صنعت بانکداری کشور نیاز به ورود دولت دارد تا مطالبات بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی برطرف شود تا در نهایت افزایش سرمایه گذاری صورت گیرد.

گزارش خبری و تصویری سیتنا از افتتاح مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد»

وی ادامه داد: قوانین و مقررات، دست بانک های دولتی را بسته است و نمی توانیم در داخل و خارج با سایر بانک ها به رقابت بپردازیم. بانک ملی آمادگی دارد شش هزار نیروی جدید و جوان را جذب کند و منابع آن را خود بانک تامین خواهد کرد. این جذب نیرو در شرایطی است که در کشور با مشکل عدم اشتغال مواجه هستیم و اگر این جذب نیرو صورت نگیرد، رقابتی نیز با بانک های داخل و خارج نخواهیم داشت.

مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد» افتتاح شد

مدیر عامل بانک ملی ایران تاکید کرد: برای پیشرفت در حوزه‌ی بانکداری، نیاز به فرآیندهای دانش بنیان داریم و برای سرعت بخشیدن در مسیر بهبود، باید از رویه های جدید استفاده کنیم.

فرزین خاطرنشان کرد: امروز افتتاح فینوداد را داریم و برنامه بانک ملی در این حوزه این است یک فین تک ملی داشته باشیم؛ بدین معنا که اکوسیستم دانش بنیان و نوآوری را وارد بانک کنیم و به سمت بانکداری نوین حرکت کنیم. رویه های موجود با موضوع دانش بنیان سازگار نیست و باید این رویه ها اصلاح و تعویض شوند.

فرزین گفت: اکنون بانک ملی با ۱۲ صندوق قرارداد بسته است و در خصوص وثیقه، مشکل دانش بنیان ها را حل خواهد کرد. امروز ما با کمک شرکت داده ورزی سداد، مرکز فینوداد را تاسیس کرده ایم و قصد ما رقابت نیست، بلکه قصد ما همکاری با هدف افزایش فعالیت های دانش بنیان است تا این شرکت ها خدمات خود را در اختیار بانک ها نیز قرار دهند.

وی اظهار داشت: بانک ملی سه شعبه را در تهران به دانش بنیان ها اختصاص داده است و مقرر شده در هر استان یک شعبه دانش بنیان داشته باشیم. در همین حال، توسعه پلتفرم «بله» که متعلق به بانک ملی است را تا پایان سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

ایجاد مراکز نوآوری و فین تک‌ها، اتفاق ارزشمندی در بانک‌هاست

مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد» افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در ادامه گفت: معاونت علمی از قدیم با بانک ملی همکاری داشته است. در حال حاضر بانک ها به دنبال تاسیس شعبات جدید خود نیستند، بلکه در جهت ایجاد فین تک‌ها حرکت می‌کنند. اتفاق ارزشمندی در بانک ها در حال رخ دادن است و آن ایجاد مراکز نوآوری و فین تک ها است.

ستاری ادامه داد: بازیگران سنتی باید در این حوزه سرمایه گذاری کنند. بانک ملی در این حوزه کاملا پیش رو است. بنیاد ملی نخبگان هم آمادگی دارد تا افراد نخبه را به بانک ها وارد کند. در حالی که بانک ملی در این جهت مشغول فعالیت است سایر بانک ها نیز باید از این بانک الگوبرداری کنند.

مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد» افتتاح شد

وی گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان، آینده‌ی ۲۰ سال دیگر کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است که بسیاری از قوانین و زیرساخت ها را از متحول خواهد کرد. در این مسیر باید اختلاف مابین قانون های موجود با قانون جهش تولید دانش بنیان را برطرف کنیم. مهمترین جز اکوسیستم، موضوع تامین مالی شرکت های دانش بنیان است و اشتباه ما در این حوزه، تنها حمایت در قالب وام از این شرکت ها است، در صورتی که توسعه‌ی شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذری محقق خواهد شد و بانک ها نیز می توانند در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کنند.

قانون جهش تولید دانش بنیان سریع‌تر عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در ادامه این مراسم گفت: زیرساخت هایی در قالب قوانین و مقررات در حوزه دانش بنیان ها باید ایجاد شود. ظرفیت های دانش بنیان زیادی در کشور وجود دارد اما گلایه ای که ما از دولت داریم این است که قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شده اما هنوز بر اساس آئین نامه اجرایی، عملیاتی نشده است.

مرکز نوآوری بانک ملی ایران «فینوداد» افتتاح شد

وی گفت: بانک ملی در حال حاضر با با چالش اساسی رو به رو است و ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبه بانک ملی از دولت است که اگر تعیین تکلیف نشود ادامه مسیر فعالیت این بانک با چالش مواجه خواهد شد.

گفتنی است؛ دپارتمان شتابدهی فینوداد، در راستای توسعه نوآوری و فناوری ‌حوزه فناوری ‌مالی با محوریت بانک ‌ملی ‌ایران و هلدینگ داده‌ورزی ‌سداد شکل گرفته و در راستای حمایت از ایده‌ها و هسته‌های نوآور به منظور ایجاد کسب‌وکارهای نوپای ارزش‌آفرین، از ابتدای کار یک استارتاپ یا مراحل پیشرفته‌تر مانند MVP (حداقل محصول قابل ارائه)، آن را تحت پوشش خود در می‌آورد.

فینوداد

این مرکز، مأموریت خود را فراهم‌آوری زیرساخت، منابع، تجارب و شبکه مورد نیاز کارآفرینانی در نظر گرفته است که در مسیر رسیدن به رویاهای‌شان و تعالی کشور، پا به این عرصه گذاشته‌اند و خود را شایسته این حمایت نشان می‌دهند.

منتورشیپ، مشاوره‌ی کسب‌وکار، حمایت مالی و سرمایه‌گذاری، مشاوره‌ حقوقی، مشاوره‌ فنی، شبکه‌سازی، بازاریابی و تجاری‌سازی و کلینیک کسب‌وکار از جمله خدمات فینوداد در راستای توسعه زنجیره ارزش بانک ملی ایران و شرکت های گروه سداد است.

فینوداد

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-08-24 15:00

افزودن دیدگاه جدید