کد مطلب: 

265984

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و همراه بعد از اعمال تعرفه‌های جدید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تا پایان سال 1400 افزایش تعرفه‌های مخابراتی نخواهیم داشت و بعد از اصلاح مدل اقتصادی و اعمال تعرفه‌های جدید در سال آینده، حتما بخش زیادی از این درآمد در زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و همراه سرمایه‌گذاری خواهد شد.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار سیتنا، عیسی زارع پور، در حاشیه مراسم آیین بهره برداری پروژه های شرکت مخابرات ایران به مناسبت دهه فجر که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون لزوم سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات ایران در زیرساخت‌های مخابراتی بعد از اعمال افزایش تعرفه‌ها، اظهار کرد: اصلاح مدل اقتصادی در شبکه کشور در دست بررسی است و آنچه مشخص است بر اساس قانون ١۴٠٠ هیچ افزایش تعرفه ای تا پایان سال نداریم.

وی با بیان اینکه با توجه به نرخ تورم حتما تعرفه ها در سال آینده بازنگری می‌شود، افزود: سازمان تنظیم مقررات روی این موضوع کار می کند و مدل اقتصادی داریم که زنجیره تولید و توزیع را در بربگیرد تا همه بتوانند بهره مند شوند.

زارع پور خاطرنشان کرد: بعد از اعمال افزایش تعرفه‌ها در سال آینده، حتما بخش زیادی از این درآمد در زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و همراه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه فیبرنوری عقب‌ماندگی داریم و عزم دولت این است که تا پایان سال ١۴٠٣ ظرفیت و ٢٠ میلیون پورت نوری داشته باشیم و هفته دیگر با نیم میلیون پورت نوری این هدف محقق می شود.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

زارع پور ادامه داد: راه اندازی پروژه فیبرنوری هشت ساله است، اما با اراده خانواده فناوری اطلاعات دور از دسترس نیست و این امر محقق می شود.

وی با بیان اینکه کارگروهی را در حوزه ارتباطات سیار و ثابت مأمور کردیم تا این امر بهبود یابد و اقدامات اجرایی درحال انجام است، تصریح کرد: پروژه های امروز نیز بخشی مربوط به شبکه انتقال بود و در خدمات پایه کاربردی در حال توسعه با بخش خصوصی هستیم.

زارع پور ادامه داد: کارگروهی را به عنوان کارگروه خدمات شبکه ملی اطلاعات داریم که هر هفته جلسه دارد و مدلی را در نظر داریم که خدمات پایه در اختیار مردم قرار بگیرد همچنین در فاز اول پنجره دولت هوشمند را راه اندازی می‌کنیم.

رتبه ایران در حوزه ارتباطات ثابت ناامیدکننده است

وزیر ارتباطات همچنین در سخنانی در این مراسم نسبت کنونی ارتباطات ثابت را به همراه اشتباه دانست و گفت: مخابرات باید به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی، نقش اصلی را در تغییر ذائقه ارتباطات کشور ایفا کند.

وزیر ارتباطات رتبه ۱۴۰ را برای ارتباطات ثابت ناامیدکننده دانست و گفت: مخابرات باید به شرکت های خصوصی بیش از گذشته میدان دهد و در ضمن آن علاوه بر استفاده از ظرفیت های پایه خود، سبد محصولات خود را متنوع تر سازد.

زارع پور تغییر در تعرفه ارتباطات ثابت را ضروری دانست و گفت: برای دسترسی چند گیگی مردم و لذت بردن از سرعت فناوری، لازم است تعرفه های تلفن ثابت و ارتباطات ثابت تغییر کرده و دولت نیز با تمام توان از شرکت مخابرات ایران برای پیشرفت در این حوزه ها حمایت می کند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-02-07 13:50

افزودن دیدگاه جدید