کد مطلب: 

258349

وام ودیعه مسکن چیست؟

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن در کلانشهرهای ایران به خصوص در تهران، که باعث شد خانواده‌های بسیاری ناتوان از یافتن مسکن مناسبی برای خود شوند، دولت در راستای حمایت از مستاجران، طرحی را به نام طرح جامع اقدام ملی مسکن تصویب کرد.
وام ودیعه مسکن چیست؟

به گزارش سیتنا، به موجب طرح جامع اقدام ملی مسکن، با توجه به شهری که مستاجر در آن سکونت دارد، وام ودیعه مسکن به آنها پرداخت می‌گردد. برای دریافت وام لازم است ابتدا در سامانه‌ی جامع اقدام ملی مسکن، به آدرس tem.mrud.ir، وارد شده و ثبت نام نمایید.

وام ودیعه مسکن چیست؟

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

متقاضیان در سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن لازم است دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
  • متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. 
  • تاریخ انعقاد اجاره‌­نامه واحد مسکونی می­‌بایست مربوط به شش ماهه نخست سال 1400 باشد.
  • متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی می‌بایست نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام کند.

قوانین و مقررات دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟

بنا بر توضیحات سایت طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن دارای شرایطی است که افراد پیش از ثبت‌نام در سایت این شرایط را می‌بایست مطالعه و تایید کنند، تا بتوانند به مرحله‌ی بعدی ثبت‌نام در سایت برسند. این قوانین به شرح زیر است:

  1. سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری کشور متفات است. در تهران تا سقف 70 میلیون تومان، در شهرهایی که جمعیت آن بالغ بر یک میلیون نفر است 40 میلیون تومان و در شهرهای دیگر 25 میلیون تومان است.
  2. تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا می باشد.
  3. تسهیلات مذکور با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌گردد. تبصره - در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.
  4. متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست شرایط مندرج در ماده 1 ایین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

وام ودیعه مسکن چیست؟

پس از مطالعه متن و پذیرفتن شرایط و قوانین وارد صفحات بعدی سایت شده، به ترتیب اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد می‌نمایید و در پایان پس از ثبت موفقیت آمیز اطلاعات خود، پیامکی حاوی رمز عبور به شما ارسال می‌شود و نتیجه‌ی بررسی درخواست نیز به اطلاع شما می‌رسد تا در صورت داشتن شرایط مورد نظر نسبت به انتخاب شعبه و بانک اقدام نمایید.

از زدن دکمه بازگشت در طول مراحل ثبت نام خودداری کنید، همچنین مستاجران محترم به خاطر داشته باشند که حتما به صورت جداگانه برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند و محل اقامت فعلی خود را ثبت کنند.

برای درخواست پیگیری خود چه کاری انجام دهیم؟

می توانید برای پیگیری و ویرایش اطلاعات خود مجدد وارد سایت tem.mrud.ir شده و پس از آنکه کدملی و رمز عبوری که به شماره تلفن شما پیامک شده است را در کادر مخصوص تایپ کرده و کد امنیتی در تصویر را وارد کردید، نتیجه درخواست شما مشخص می‌گردد.

وام ودیعه مسکن چیست؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (3 رای)
سیتنا 3
2021-06-20 15:47

افزودن دیدگاه جدید