کد مطلب: 

247776

روزهای چین به عنوان کارخانه جهان به پایان رسیده است!

شرکت تامین کننده اصلی اپل و دهها غول فناوری دیگر با اعلام این که روزهای چین به عنوان کارخانه جهان به دلیل جنگ تجاری به پایان رسیده، قصد دارد زنجیره تامین خود را بین بازار چین و آمریکا تقسیم کند.
روزهای چین به عنوان کارخانه جهان به پایان رسیده است!

به گزارش سیتنا، یونگ لیو، رییس هیات مدیره "هون های پرسیژن اینداستری" که به فاکسکان معروف است، اعلام کرد: این شرکت در خارج از چین که پایگاه اصلی تولید دستگاههایی مانند گوشی آیفون و رایانه های شخصی دل و نینتندو سوییچ است، به تدریج ظرفیت تولید بیشتری اضافه خواهد کرد. سهم تولید در خارج از چین اکنون ۳۰ درصد در مقایسه با ۲۵ درصد در ژوئن گذشته است.

رییس فاکسکان در زمان اعلام نتایج مالی شرکتش به خبرنگاران گفت: این ظرفیت با اقدام این شرکت برای انتقال تولید بیشتر به جنوب شرقی آسیا و سایر مناطق برای اجتناب از روبرو شدن با افزایش تعرفه های آمریکا علیه کالاهای ساخت چین، افزایش پیدا خواهد کرد.

لیو گفت: مهم نیست هند، جنوب شرقی آسیا یا آمریکا باشد، یک اکوسیستم تولید در هر منطقه وجود خواهد داشت و اگرچه چین همچنان نقش مهمی در امپراطوری تولید فاکسکان ایفا می کند اما روزهای این کشور به عنوان کارخانه جهان به پایان رسیده است.

تشدید تنشهای تجاری میان واشنگتن و پکن تولیدکنندگان دستگاه را واداشته پایگاه تولید خود را متنوع کنند و لیو سال گذشته اعلام کرد آیفون که ارزشمندترین محصول اپل است در صورت لزوم می تواند خارج از چین تولید شود. این دو کشور به مذاکرات تجاری ادامه می دهند اما اظهارات رییس فاکسکان نشان می دهد که زنجیره تامین دستگاههای الکترونیکی که در چین متمرکز شده بود در بلندمدت به نقاط دیگر پخش خواهد شد.

این شرکت تایوانی درآمد خالص بهتر از حد انتظار ۷۷۸ میلیون دلار را برای سه ماهه منتهی به ژوئن اعلام کرد که به کمک تقاضای فزاینده برای آی پد و مک بوک حاصل شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان در حال متحول کردن فعالیتهای چین محور خود است و یکی از شرکای مونتاژ اپل است که قصد دارد فعالیتهایش را در هند توسعه دهد و با این اقدام به گسترش حضور سازنده آیفون در این کشور که ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد و خارج کردن بخشی از زنجیره تامین این شرکت آمریکایی از چین کمک می کند.

رقبای چینی هم چالش فزاینده ای برای فاکسکان ایجاد کرده اند. شرکت "لوکس شیر پرسیژن اینداستری" پس از قراردادی که در ژوییه برای خرید کارخانه تولید گوشی اپل از شرکت ویسترون کورپ امضا کرد، نخستین تولیدکننده چینی آیفون خواهد شد. اگرچه فاکسکان همچنان سفارش برای تولید مدلهای گرانتر آیفون را حفظ خواهد کرد اما لوکس شیر با ورود به حوزه تولید مدلهای میانی آیفون، بخشی از سهم بازار این شرکت را تصرف می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-14 17:33

افزودن دیدگاه جدید