کد مطلب: 

247468

وزیر بهداشت: کنکور در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

وزیر بهداشت تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری کنکور و تعویق این آزمون بزرگ را اعلام کرد و گفت: کنکور در تاریخ 31 مرداد برگزار خواهد شد.
وزیر بهداشت: کنکور در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

به گزارش سیتنا، جلسه بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزرای بهداشت و علوم، روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت ساعتی پیش برگزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در هنگام خروج از این جلسه گفت: بزرگترین دغدغه ما سلامت مردم بود، همه فرزندان ایران را فرزند خودمان می‌دانیم، جلسه مفصلی بود و مسائل زیادی بررسی شد و موارد بررسی شده مورد وفاق همگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: حاصل این گفت‌وگو و بحث چند ساعته این شد که کمیته‌ای با حضور روسای کمیسیون‌ها تشکیل شود و در کنار همکاران من در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات و سازمان سنجش پروتکل‌ها مرور شوند و پروتکل‌ها با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری تدوین شوند.

وزیر بهداشت گفت:‌ در سه مرحله نقل و انتقال داوطلبن به داخل حوزه امتحانی، ورود و خروج با سختگیری انجام شودف در مناطق مختلف پروتکل‌ها تغییر کند.

نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد فاصله‌گذاری 2 متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از 20 درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد ناظرینی با اشتراک سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.

وزیر بهداشت گفت: نهایتا تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر 31 مرداد گرفته شد تا داوطلبان از اضطراب خارج شوند.

نمکی افزود: نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.

وی عنوان کرد: مقرر شد بازنگری درخصوص کنکور سراسری صورت گیرد و رشته‌هایی که داوطلبین کمتری دارد تلاش می‌شود بار آنها را تا روز کنکور از دوش تعداد شرکت‌کننده‌ها کم کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در رابطه با حذف کنکور در سال‌های آتی اگر قرار شد برای حذف کنکور تصمیم منطقی صورت گیرد به آن موضوع نیز پرداخته شود، امیدواریم همانطور که در کشور تصمیمات بزرگی گرفتیم کنکور نیز به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-04 09:23

افزودن دیدگاه جدید