کد مطلب: 

247414

عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام، خواستگار شاکی از آب در آمد

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: عامل انتشار تصاویرخصوصی در اینستاگرام، خواستگار شاکی بود که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا شناسایی و به مقامات ذی‌صلاح تحویل داده شد.
عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام، خواستگار شاکی از آب در آمد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان درتشریح این پرونده قضایی گفت: در پی مراجعه فردی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی، بررسی پروفایل متهم و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه ‌اجتماعی اینستاگرام، با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی کرده است.

این مقام سایبری افزود: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و مستندات جمع‌آوری شده، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و در نهایت این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و اقرار کرد به دلیل دریافت پاسخ منفی در زمان خواستگاری، با ایجاد صفحه جعلی در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام عکس‌های خصوصی وی را منتشر و انگیزه خود را، انتقام‌جویی بیان داشت.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کاربران فضای سایبری از به اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی به طور جدی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با هشدار به مجرمانی که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران با آبروی آنان بازی می‌کنند، بیان داشت: طبق ماده 745 قانون مجازات اسلامی هر کس به‌ وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ صادقی از کلیه شهروندان استان سمنان خواست ضمن مراقبت از حریم خصوصی خود در فضای مجازی در مواجهه با هر نوع جرمی در این فضا موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-03 08:11

افزودن دیدگاه جدید