کد مطلب: 

246702

تهدید و اخاذی عجیب از زن و مرد مطلقه در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری جوانی که با سوءاستفاده از اختلاف ایجادشده بین زن و شوهر سابق از آنان اخاذی می‌کرد، خبر داد.
تهدید و اخاذی عجیب از زن و مرد مطلقه در اینستاگرام

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی مراجعه شاکی مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از سوی همسر سابقش در شبکه‌های اجتماعی بررسی موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ عسگری ادامه داد: شاکی در تحقیقات مقدماتی اعلام داشت همسر سابقم با ایجاد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام بنده را تهدید نموده درصورتی‌که به خواسته‌ او در خصوص پرداخت مبالغ اعلام‌ شده اعتنا نکنم تصاویر خصوصی‌ام را در فضای مجازی منتشر می‌کند؛ چون بنده هم تصاویر خصوصی از همسر سابقم داشتم با ارسال نمونه‌ای از تصاویر برای وی اقدام متقابل انجام دادم.

وی گفت: با بررسی‌های علمی و فنی و اقدامات پلیسی و بررسی ابعاد مختلف پرونده مشخص شد عامل مزاحمت شخص جوانی بوده که با ایجاد صفحه جعلی کاملاً مشابه با صفحه همسر سابق شاکی و سوءاستفاده از اختلافات سابق زوجین سعی داشت با به دست آوردن تصاویر خصوصی از طرفین اخاذی کند.

این مقام مسئول افزود: متهم در اظهارات خود اعلام داشت با توجه به شناختی که از شاکی داشتم وی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کردم سپس با کپی کردن عکس شاکی از روی پروفایلشان و ایجاد صفحه تقلبی به نام وی برای همسر شاکی پیام‌های تهدیدآمیز ارسال می‌کردم تا از هر دو مبالغی را اخاذی کنم.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه کرد: جعل هویت در فضای مجازی به سهولت امکان‌پذیر است کاربران می‌بایست از قرار دادن تصاویر شخصی در پروفایل‌های خود در شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند چراکه ممکن است برخی از افراد سودجو با کپی‌برداری از تصاویر خصوصی اقدامات مجرمانه ای انجام دهند.

سرهنگ عسگری بیان داشت: شهروندان گرامی بدانند در صورتی توسط شخصی در فضای مجازی تهدید قرار گرفتند قبل از هرگونه اقدام متقابل باکمی تأمل، از ارسال تصاویر خصوصی به افراد غیر خودداری  کنند و همچنین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-18 22:54

افزودن دیدگاه جدید