کد مطلب: 

246110

کلاهبرداری به بهانه وام بدون ضامن

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری زوج جوانی که با تبلیغ وام بدون ضامن در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.
کلاهبرداری به بهانه وام بدون ضامن

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "حشمت سلیمانی" رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان اعطای وام فوری بدون ضامن از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه شاکی در فضای مجازی با دیدن آگهی گرفتن وام در کمترین زمان و بدون ضامن در یکی از سایت‌های آگهی محور با فرد درج کننده آگهی تماس برقرارمی کند و متهم با شگردهای خاص و مهندسی اجتماعی، اعتماد شاکی را جلب می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد:  شاکی در سه نوبت اقدام به واریز مبلغ 650 میلیون ریال به حساب متهم کرده است ولی پس از واریز وجه وی دیگر پاسخگوی تماس‌ قربانی نبود.

سرهنگ سلیمانی گفت: معمولاً افرادی که با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند ابتدا با ارائه فرم‌ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد افراد را جلب می‌کنند، به طوری که شهروندان فریب می‌خورند و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود و واریز وجه می‌کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی، متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متقاضیان دریافت وام حتماً به بانک مراجعه کنند وبه تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، از هموطنان خواست:  اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع  را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-03 22:12

افزودن دیدگاه جدید