کد مطلب: 

242996

قرنطینه، زیرساخت‌های اینترنتی اروپا را به چالش کشید!

اینترنت در قاره اروپا با تمام ظرفیتش درحال کار کردن است؛ صدها میلیون‌ شهروندی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند برای آموزش و کار به اینترنت وابسته‌اند، اتفاقی که فشار به زیرساخت‌های اینترنتی را افزایش داده است.
چگونه قرنطینه زیرساخت‌های اینترنت در اروپا را به چالش کشید؟

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، با تبدیل قاره اروپا به مرکز اصلی شیوه ویروس کرونا، قرنطینه گسترده در مهمترین کشورهای این قاره به اجرا گذاشته شده و صدها میلیون‌ دانش آموز و کارمند در بسیاری از کشورهای اروپایی دور کاری را آغاز کرده‌اند که همگی به اینترنت وابسته است.

پرسشی که اکنون ذهن کارشناسان حوزه فناوری را به خود مشغول کرده این است که آیا این زیرساخت‌ها، تحمل این همه فشار را خواهند داشت؟

برای کاهش فشار ترافیک اینترنتی مقامات اروپایی با شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات فیلم و ویدئو مذاکره کرده اند تا با اتخاذ تدابیری، فشار بر شبکه اینترنت در اروپا کاهش یابد و از قطع احتمالی اینترنت جلوگیری شود.

یوتیوب و نتفلیکس در خط مقدم استفاده از اینترنت

یوتیوب و نتفلیکس اخیرا اعلام کرده‌اند که به منظور کاهش ترافیک اینترنتی، کیفیت ویدئوهای خود را برای اروپا کاهش می‌دهند.

در روزهای قرنطینه که مردم وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، مراجعه برای دیدن فیلم و سریال بواسطه این دو شرکت بزرگ افزایش یافته است.

این شرکت‌ها پس از گفتگو با تیری بریتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا اعلام کردند که کیفیت ویدیوهای خود را کاهش می دهند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا با انتشار توئیتی از گفتگوی تلفنی خود با مدیر عامل نتفلیکس خبر داد. وی در این توییت می‌گوید که برای تامین دسترسی اینترنت برای همه، از نتفلیکس خواسته تا کیفیت فیلم‌هایش را از «HD» به وضعیت استاندارد کاهش دهد.

یوتیوپ هم اعلام کرده است که بطور موقت تمام ویدیوهایش را برای حوزه اروپا از حالت «اچ دی» به حالت استاندارد تغییر می‌دهد.

تدابیری که یوتیوب و نتفلیکس برای کاهش کیفیت ویدیوهایشان به اجرا گذاشته‌اند تا ۳۰ روز ادامه خواهد داشت. با این حال یوتیوب اعلام کرده است که کاربران در صورتی که مایل باشند می توانند آپشت «اچ دی» را برای ویدیوهای خود فعال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-25 11:42

افزودن دیدگاه جدید