کد مطلب: 

242274
به همت یک شرکت دانش بنیان ایرانی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛

ارائه‌ی رایگان سامانه‌ی "حضور و غیاب" بدون نیاز به ثبت اثرانگشت به شرکت‌ها و سازمان‌ها/ کنترل تردد کارکنان با تعریف کد QR و از طریق گوشی‌های تلفن همراه

یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی در راستای مسوولیت اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به ارائه‌ی رایگان سامانه‌ی حضور و غیاب و کنترل تردد (مبتنی بر تکنولوژی ابری) برای شرکت‌ها و سازمان‌ها اقدام نموده است.
ارائه‌ی رایگان سامانه‌ی "حضور و غیاب" بدون نیاز به ثبت اثرانگشت به شرکت‌ها و سازمان‌ها/ کنترل تردد کارکنان با تعریف کد QR و از طریق گوشی‌های تلفن همراه

به گزارش خبرنگار سیتنا، حمید رضا ابوطالبی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریانا گستر اسپادانا در نشستی خبری اظهار داشت: از آنجا که در برخی گزارشات استفاده از سیستم‌هایی نظیر دستگاه POS، دستگاه ATM، دستگاه نازل بنزین، سیستم ثبت اثر انگشت دفاتر رسمی، دستگاه ثبت اثر انگشت حضور و غیاب و ... می‌توانند ناقل قطعی ویروس کرونا باشند و در تمامی سیستم‌های مذکور تماس مستقیم و بی‌واسطه با انگشت اشخاص وجود دارد، طراحی و استفاده از سیستم جایگزین می‌تواند کمک شایانی در جلوگیری از بسط و گسترش ویروس کرونا داشته باشد.

وی افزود: اگرچه شیوع ویروس کرونا توسط بعضی از این سامانه‌ها با استفاده از دستکش قابل‌ پیشگیری است، لیکن بعضی از این سامانه‌ها به علت تشخیص هویت از طریق اثرانگشت امکان استفاده از دستکش را منتفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت اجرای مسوولیت اجتماعی، شرکت آریانا گستر اسپادانا که با برند تجاری پاناوان نسبت به ارائه‌ی تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات در دیتاسنتر خود و مبتنی بر Cloud فعالیت می‌نماید نسبت به ارائه‌ی سامانه‌ی حضوروغیاب کارکنان بدون نیاز به اثرانگشت، تا پایان دوره‌ی کنترل و افول این ویروس یعنی تا پایان فروردین‌ماه سال آتی بصورت رایگان اقدام نموده است.

ابوطالبی در تشریح عملکرد این سامانه هم اظهار داشت: این سامانه‌ی حضوروغیاب، کنترل تردد بدون نیاز به ثبت اثرانگشت و از طریق نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه کارکنان را میسر می‌کند. این سامانه روی سرورهای موجود در دیتاسنتر شرکت واقع در اصفهان قرار گرفته است و متقاضی هیچ‌گونه نیازی به تأمین سرور یا نصب نرم‌افزار یا تدارکات خاصی در این حوزه ندارد.

وی ادامه داد: متقاضی می‌تواند با دریافت ID (یا شناسه کاربری) از طریق شبکه نسبت به تعریف کارکنان حوزه‌ی خود اقدام نموده و معادل هر شرکت کد QR تولید می‌شود که فقط کافی است شرکت متقاضی نسبت به پرینت کد مذکور روی کاغذ یا تابلوی ورودی، اقدام و در محل ورودی شرکت خود نصب نماید.

وی افزود: کارکنان با نصب اپلیکیشن مخصوص (که برای سیستم‌های اندروید و IOS مهیا شده است) از طریق گوشی تلفن همراه خود و بدون همپوشانی لمسی با بقیه افراد، نسبت به ثبت ورود و خروج خود اقدام می‌نمایند. (ضمناً موقعیت جغرافیایی کد QR در سامانه جهت جلوگیری از تقلب احتمالی پیش بینی شده است). با این وصف حداکثر ظرف یک روز امکان راه‌اندازی سامانه و ثبت تعاریف مربوطه و استفاده از آن برای متقاضیان مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور این امر، پهنای باند اختصاصی، سرورهای VPS و سامانه‌های نرم‌افزاری، اختصاص تیم کارشناسی جهت پاسخگویی، اختصاص شماره چهار رقمی سراسری جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریانا گستر اسپادانا گفت: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت تقاضا می‌توانند به وب سایت چکوتیک به آدرس http://checkotik.com که مخصوص این سامانه درنظر گرفته شده است، مراجعه کنند.

ابوطالبی در پایان افزود: امیدواریم با همدلی و اتحاد همه جانبه مردم ایران، بحران ویروس کرونا بزودی پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-03-01 12:40

افزودن دیدگاه جدید