کد مطلب: 

240698
دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین رویداد تولید محتوای بسیج:

مسدودسازی ده‌ها هزار صفحه در اینستاگرام و توئیتر، در دنیا بی‌سابقه است/ باید در چنین فضایی، محتوای بومی و سکوهای مناسب برای اشاعه آنها در جهان داشته باشیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از حمایت مرکز ملی فضای مجازی از نهضت تولید محتوا و عرضه‌ی آن بر روی سکوهای ایرانی به دنیا خبر داد.
مسدودسازی ده‌ها هزار صفحه در اینستاگرام و توئیتر، در دنیا بی‌سابقه است/ باید در چنین فضایی، محتوای بومی و سکوهای مناسب برای اشاعه آنها در جهان داشته باشیم

به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی - دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور - در دومین رویداد تولید محتوای  بسیج ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان کشور در سه حوزه محتوایی بازی های موبایلی، نرم افزارهای موبایلی و تولید انیمیشن با بیان این مطلب، افزود: امروز شاهد شکل گیری یک اقتصاد بزرگ فرهنگی و رقابت فشرده در حوزه فضای مجازی در دنیا هستیم که خوشبختانه کشور به دلیل برخورداری از جوانان با انگیزه و عزم ملی برای اشاعه ایده و فرهنگ ایرانی - اسلامی در کنار نظام آموزشی نسبتا مناسب، به فضایی در این حوزه دست یافته که بشارت دهنده آینده روشنی برای مواجهه با توطئه های دشمنان و استواری در برابر آنها است.

وی با اشاره به حذف برنامه ها و محتوای کاربران ایرانی از سکوهای نرم افزاری و شبکه های اجتماعی، گفت: برنامه های ایرانی را از سکوهای نرم افزاری حذف کرده و محتوای احساسی مردم نسبت به سردار دل ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی را پیش از انتشار پاک می کنند و همه اینها اقداماتی است که در تاریخ بشریت بی سابقه بوده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: فیلتر و عدم اجازه نصب برنامه در سکوهای نرم افزاری پیشتر اتفاق افتاده بود اما ورود به صفحه شخصی کاربران در موبایل و حذف برنامه بر روی موبایل شخصی افراد بدون اجازه صاحبان آنها و مسدودسازی ده ها هزار صفحه در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر که میلیون ها دنبال کننده داشتند، تاکنون در دنیا اتفاق نیفتاده بود. بر همین اساس باید ما در چنین فضایی محتوای بومی و سکوهای مناسب برای اشاعه آنها در جهان داشته باشیم.

وی با بیان این که ایران جزو معدود کشورهایی است که توانسته در حوزه نرم افزار و تولید برنامه های نرم افزاری موبایل موفق باشد، تصریح کرد: ایران سکوهای نرم افزاری موبایل بومی در سیستم عامل اندروید داشته و با وجود تحریم های شرکت اپل توانستیم در این حوزه نیز فعالیت های خوبی داشته باشیم تا جایی که بسیاری از فعالان کشور نسبت به تولید برنامه به سفارش شرکت های خارجی اقدام می کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص وضعیت کشور در حوزه بازی های رایانه ای افزود: آمار بازدید بازی های ایرانی نسبتا بالاست و ما در سال گذشته رشد مناسبی داشتیم که البته نیاز به تلاش بیشتر دارد چرا که در بازی ها رقابت جهانی وجود داشته و ما در رقابت با شرکت های بزرگ و سرمایه های کلان خارجی که از مزیت بزرگی بازار با مخاطبان جهانی برخوردار هستند می باشیم.

وی گفت: بازی های رایانه ای در سال های اخیر باکیفیت مناسب با استفاده از فرهنگ بومی، سنت ها و علایق مردم ارایه شده و از کپی برداری موضوعی که سال های پیشتر اتفاق می افتاد فاصله گرفتیم که امیدوارم این روند ادامه یابد.

فیروزآبادی در خصوص آثار پذیرفته شده در این رویداد اظهار داشت: طبق توافق با متولیان برگزار کننده ، مرکز ملی فضای مجازی کشور با عرضه کنندگان محتوا که اپراتورها و شرکت های استفاده کننده از این خدمات هستند هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد تا این زنجیره به بازار ختم شده و امکان عرضه مناسب تر محصولات در راستای کمک به شکل گیری کسب و کارهای نوپا ایجاد شود.

وی با اشاره به این که باید محتواهای ارایه شده برآمده از دل جامعه با بهره گیری از نوآوری معطوف به سنت ها و فرهنگی های داخل کشور باشد، افزود: شناسایی فعالان حوزه تولید محتوا از اولویت های فضای مجازی کشور برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است چرا که ما زمانی شبکه ملی خواهیم داشت که محتوای ملی بر روی آن بارگذاری شود بنابراین تلاش خواهیم کرد تا این زنجیره تولید تا مصرف را در کشور شتاب داده و شرایطی را فراهم کنیم که مخاطب جهانی در کشورهای اسلامی و فارسی زبان به آن دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-22 15:44

افزودن دیدگاه جدید