کد مطلب: 

240154

تکاپوی مقامات آمریکایی از بیم انتقام‌جویی ایران؛ واکنش به احتمال حمله‌ی سایبری به تاسیسات انرژی آمریکا

وزیر انرژی آمریکا در پی بالا گرفتن تنشها میان واشنگتن و تهران، اعلام کرد: وزارتخانه وی آماده دفاع در برابر حملات سایبری احتمالی به شبکه نیرو و سایر زیرساخت‌های کلیدی است.
تکاپوی مقامات آمریکایی از بیم انتقام‌جویی ایران؛ واکنش به احتمال حمله‌ی سایبری به تاسیسات انرژی آمریکا

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش شبکه فاکس نیوز، دن برویت اظهار کرد: ما برای دفاع در برابر حملات سایبری کاملا آماده هستیم. تهدید حملات سایبری به شبکه انرژی ما و در برخی موارد شبکه برق، تهدیدهای جدیدی نیستند. این تهدید پیش از این وجود داشت و ما از اوایل دولت ترامپ آن را شناخته بودیم. رئیس جمهور به ریک پری، وزیر وقت انرژی دستور داده بود به این مسئله رسیدگی کرده و برنامه‌ای را برای پرداختن به این تهدیدها طراحی کند.

وزیر انرژی آمریکا گفت: در دوران دولت ترامپ وزارت انرژی آمریکا یک دفتر برای ارزیابی و حمایت از شبکه انرژی در برابر تهدیدهای سایبری راه اندازی کرد. وزارت انرژی همچنین همکاری نزدیکی با وزارت امنیت داخلی دارد.

گفتنی است؛ سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی در حمله هوایی تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. پنتاگون اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستور این حمله تروریستی را صادر کرده بود. مقامات آمریکایی از آن زمان از بیم انتقام جویی ایران به تکاپو افتاده و تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-07 11:08

افزودن دیدگاه جدید