کد مطلب: 

239

اولین گوشی تلفن همراه جهان با وزنی بیش از یک کیلوگرم

اولین گوشی تلفن همراه جهان با وزنی بیش از یک کیلوگرم

همزمان با توسعه شبکه های ارتباطی در طول سال های گذشته، گوشی های تلفن‌های همراه  نیز تحولات زیادی را تجربه کرده اند، اما اولین گوشی تلفن همراه تقریبا 38 سال پیش با وزن 1.13 کیلوگرم ، آن هم در خیابان رونمایی شد.

 
به گزارش سازمان خبری سیتنا، در تاریخ 3 آوریل سال 1973 برای اولین بار فردی در حال قدم زدن در خیابان و در مقابل چشمان مردم اقدام به برقراری تماس با دستگاهی کرد که اگرچه آن زمان تعجب همگان را برانگیخت اما دیری نپایید که جای خود را در زندگی ما باز کرد.
 
مارتین کوپر 44 ساله اولین نمونه تلفن همراه را با خود به خیابان‌های شهر نیویورک برد. او که اکنون 82 سال دارد در آن زمان مدیر دپارتمان سیستم‌های ارتباطی موتورولا بود. او اولین تماس تلفنی خود را با رقیبش یعنی دکتر جوئل اس انگل، رئیس تحقیقات در شرکت تلفن همراه آزمایشگاه بل برقرار کرد. کوپر با دفتر او تماس گرفته بود تا اعلام کند موتورولا در رقابت برای ساخت اولین تلفن همراه جهان، بل را شکست داده است.
 

 

کوپر سپس به خبرنگاران اجازه داد از این تلفن همراه استفاده کنند تا به آن‌ها اثبات شود اختراع شرکت موتورولا واقعا کار می‌کند.

ظهور اولین تلفن همراه تقریبا 10 سال قبل از زمانی بود که شرکت موتورولا، اولین تلفن همراه تجاری جهان را با نام Dyna-TAC در سال 1983 معرفی کرد. این تلفن حدود 450 گرم وزن و حدود 3500 دلار قیمت‌ داشت.

انتهای پیام                     

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-04 18:14

افزودن دیدگاه جدید