کد مطلب: 

235412

هشدار رگولاتوری درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته با خارج از کشور

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته با خارج از کشور هشدار داد.
هشدار رگولاتوری درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته با خارج از کشور

به گزارش سیتنا، پیمان قره‌داغی گفت: در این نوع از کلاهبرداری مخابراتی که به آن تماس و قطع تماس (wangiri) گفته می‌شود کلاهبرداران یک تماس بی پاسخ (missed call) و یا یک لینک اینترنتی به گوشی تلفن مشترکین ارسال می‌کنند. کاربران پس از مشاهده تماس از دست رفته (missed call) روی گوشی با شماره درج شده تماس می‌گیرند که این تماس‌ها عموماً به مقصد کشورهای خارجی (اغلب کشورهای آفریقایی) هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری از طریق شماره‌های ویژه (premium) انجام می‌شود افزود: خط کاربران پس از تماس با این شماره‌ها به میزان زیادی از سوی اپراتور شارژ می‌شود و با توجه به اینکه شماره‌های ویژه بسیار پرهزینه (دقیقه‌ای حدود ۱۰ هزار تومان) هستند مشترکین تلفن همراه باید مراقب تماس با شماره‌های ناشناس و کلیک بر روی لینک‌های ناشناس باشند.

قره‌داغی برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری به مشترکان تلفن همراه توصیه کرد: درصورت مشاهده تماس از دست رفته (missed call) به کدهای تماس در زمان تماس دقت کنند و در صورتیکه در زمان تماس بر روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری شماره‌گیری شد بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.

وی افزود: کاربران پس از کلیک بر روی لینک ناشناس درصورت برقراری تماس خارجی، تماس را قطع کنند و درصورت نیاز به کسب اطلاعات و راهنمائی می‌توانند با مرکز تماس اپراتور خود تماس بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-14 11:02

افزودن دیدگاه جدید