کد مطلب: 

233933

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش برنامه رژیم غذایی

رئیس پلیس فتا ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش برنامه رژیم غذایی در قالب ارسال لینک فیشینگ برای همشهریان هشدار داد.
کلاهبرداری اینترنتی در پوشش برنامه رژیم غذایی

به گزارش سیتنا، سرهنگ علی جمالی ایلام در این خصوص گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های آلوده و جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

وی افزود: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر نموده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی یک لینک که معرفی نموده‌اند، کلیک کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: از کابران خواسته می‌شود برای واریز وجه بر روی لینک معرفی شده کلیک کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد با این اقدام، کاربران به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم با روشی که اصطلاحاً فیشینگ نامیده می‌شود، حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: شهروندانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در هنگام برخورد با تبلیغات اغوا کننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال کننده آن‌ها هیچ اطلاعتی به خصوص اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-16 21:57

افزودن دیدگاه جدید