کد مطلب: 

232459

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: تاکنون ۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی صادر شده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از زمان آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک تاکنون نزدیک به ۸۰۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از طرف موسسات طرف قرارداد صادر شده و توانسته ایم در ۲۵۰ بیمارستان رسیدگی الکترونیکی به اسناد را اجرا کنیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: تاکنون ۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی صادر شده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، طاهر موهبتی در نشست خبری که در حاشیه نشست هماهنگی و ارزیابی راهبردها و روش های اثربخش در خدمت الکترونیک سلامت استان گلستان برگزار شد، افزود: یکی از برنامه های سازمان بیمه سلامت این است که تا پایان امسال تعداد بیمارستان هایی که اسناد بستری در آنها به صورت الکترونیکی رسیدگی می شود به ۶۰۵ بیمارستان برسد.

وی درباره اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی نیز بیان کرد: تعامل سازمان های بیمه گر می تواند در اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به عنوان یکی از تکالیف برنامه های توسعه کشور بسیار موثر باشد. قدر مسلم حضور سازمان نظام پزشکی، انجمن های علمی پزشکی و پزشکان در این مسیر تاثیر زیادی دارد.

موهبتی ادامه داد: در زمینه اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به جز زیرساخت های آی تی به تغییر رفتار و زیرساخت اجتماعی نیاز داریم. در این زمینه رسانه ها بسیار موثر هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: بر اساس قانون اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده بر عهده وزارت بهداشت است اما خریدار خدمات سلامت، سازمان های بیمه گر هستند. برای اجرای نظام ارجاع باید پرداخت ها مطلوب تر و به موقع تر باشد تا بخش خصوصی هم با این برنامه ها همراهی داشته باشند.

وی درباره نظم در پرداختی های سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر پرداختی سازمان بیمه سلامت به داروخانه ها به خرداد ماه ۹۸ رسیده و ۷۰ درصد مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی نیز تا اردیبهشت ماه ۹۸ پرداخت شده است. از سال ۹۷ نیز به طور متوسط ۲ ماه و نیم بدهی به داروخانه ها و ۳ ماه بدهی به دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد.

موهبتی گفت: حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی از سال ۹۷ باقی مانده است و تلاش می کنیم با تخصیص هایی که دولت انجام می دهد، این بدهی ها را نیز پرداخت کنیم.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در زمینه نظام ارجاع، پرداخت به روز سازمان های بیمه گر بسیار مهم است و امیدواریم با کمک دولت و مجلس گام های موثری برداریم.

وی درباره تعداد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همپوشانی بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه ای میان بیمه سلامت و تامین اجتماعی وجود داشت که ۲ میلیون همپوشانی حذف شد و در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار همپوشانی با تامین اجتماعی به علت وجود بیمه روستاییان است و دفترچه روستاییان هر ۵ سال یک بار تعویض می شود. در نتیجه سالانه حدود ۵۰۰ هزار رفع همپوشانی دیگر هم انجام می شود. البته مهم‌تر از رفع همپوشانی این است که همپوشانی جدید ایجاد نشود و این کار در حال حاضر در دفاتر پیشخوان انجام می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-18 23:11

افزودن دیدگاه جدید