کد مطلب: 

226692

شکایت دولت آمریکا از فیس‌بوک به اتهام تبعیض

وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا رسما طی شکایتی، فیس‌بوک را متهم کرده در تبلیغات‌های بازرگانی خود به نحوی عمل کرده که قانون "برابری حق مسکن" را نقض کرده است.
شکایت دولت آمریکا از فیس‌بوک به اتهام تبعیض

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، در این شکایت فیسبوک متهم شده که علیه کاربران خود بر اساس نژاد، جنسیت و معلولیت جسمی آنها تبعیض روا داشته است.

بن کارسن، وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا گفته: "فیسبوک برای افراد بر اساس آن که هستند و جایی که زندگی می‌کنند تبعیض قائل می‌شود."

فیسبوک در واکنش به این شکایت گفته نسبت به اقدام دولت آمریکا "مایوس" شده است.

سخنگوی فیسبوک که شبکه‌های اجتماعی متعددی چون اینستاگرام و واتس‌اپ را هم دارد طی ایمیلی به بی‌بی‌سی گفته: " ما از اقدام وزارت مسکن متعجب شدیم، چرا که خودمان در حال رسیدگی به این نگرانی‌ها هستیم و گام‌های جدی هم در این رابطه برداشته‌ایم تا از هرگونه تبعیض پیشگیری کنیم."

در شکایت‌نامه علیه فیسبوک آمده این غول دنیای مجازی قانون برابری و انصاف در بازار مسکن را نقض کرده چرا که به فروشندگان مسکن و مالکان خانه اجازه داده از پایگاه او برای تبعیض میان مشتریان خود استفاده کنند.

بنابر این دادخواست فیسبوک به آگهی‌دهندگان خود اجازه داده که صدها هزار کاربر را از دیدن تبلیغ خود محروم کنند؛ گروه‌هایی چون "زنان در محل کار"، خارجی‌ها"، و یا گروه "ساکنان پورتو ریکو".

وزارت مسکن در شکایت خود همچنین فیسبوک را متهم کرده که به سفارش‌دهندگان آگهی اجازه داده با کشیدن خط قرمز به دور مناطق مورد نظرشان نقشه دلخواه انتشار آگهی‌های خود را ترسیم کنند و یا مثلا برگزینند که دریافت‌کنندگان آگهی‌های آنها زن یا مرد باشند.

در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است قاضی فیسبوک را به پرداخت غرامت هنگفت و جریمه‌های کلان محکوم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-29 23:58

افزودن دیدگاه جدید