کد مطلب: 

222701

دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار به نمایش درآمد

پژوهشگاه فضایی ایران در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار که در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران از روز دوشنبه مورخ سوم دی سال جاری آغاز به کار کرده است، تازه‌ترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است.
دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار به نمایش درآمد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، در غرفه این پژوهشگاه، در سالن ۵ نمایشگاه، پروژه‌های فناورانه در عرصه فناوری فضایی از جمله پروژه‌های کاربردی سنجش از دور، مخابراتی، پنل‌های خورشیدی، تراستر پیشرانش و چندین پروژه دیگر ارائه شده است.

بنا به این گزارش، مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با طرح‌های سنجش از دور خود، چون پایش پارامترهای گیاهان زراعی،تشخیص نوع کشت و برآورد میزان تولید محصولات کشاورزی و پایش بیماری مزارع کشاورزی در این نمایشگاه شرکت نموده است.

پروژه‌هایی چون ترانسپوندر باند KU، رله تلفنی باند KU و رادار هواشناسی از دیگر طرح‌های ارائه شده مرکز  تحقیقات فضایی در این نمایشگاه است.

پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران با پروژه‌هایی چون پانل خورشیدی کیفی ماهواره سها، مبدل الکتریکیDC_DC مورد استفاده برای کاربردهای فضایی، صفحات فلزی و دو قطبی کامپوزیتی پیل‌های سوختی، ساندویچ پنل و رادیاتور فضایی در این نمایشگاه شرکت کرده است. دستگاه آشکارساز مواد ممنوعه و ردیاب الکترونیک از دیگر پروژه‌های ارائه شده این پژوهشکده در نمایشگاه است.

پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل  فضایی، فناوری تراستر گاز سرد را به نمایشگاه آورده است.

پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارد و فناوری‌هایی در زمینه چرخ عکس‌العملی، عملگر مغناطیسی، پین پولر، مکانیزم‌های باز کننده پنل‌های خورشیدی و آنتن، دمپر جریان گردابی و چاقوی حرارتی را عرضه نموده است.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در روزهای سوم تا ششم دی سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برقرار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-24 14:30

افزودن دیدگاه جدید