کد مطلب: 

214772

بهره برداری از مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی تا پایان سال

مدیر پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی، گفت: این مرکز با بهره گیری از فناوری رایانش ابری و مدیریت کلان داده و از طریق پلتفرم دسترسی به داده و اطلاعات، امکان دسترسی، دانلود و پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای شتاب دهنده ها و کسب و کارهای نوپا فراهم می کند.
بهره برداری از مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی تا پایان سال

به گزارش سیتنا، ابوالقاسمی افزود: یکی از زیرساخت های مهم و زیربنایی مورد نیاز در زمینه ذخیره سازی، پردازش و به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات، مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی است که پروژه تجهیز زیرساخت فیزیکی آن تعریف و اجرایی شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیر پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی، با بیان اینکه پروژه به صورت دو مرحله ای بین شرکت های تراز اول در حوزه طراحی و پیاده‌سازی مرکز داده به مناقصه گذاشته شده است، گفت: شرکت صنایع الکترونیک زعیم پس از کسب امتیاز مورد نیاز در مرحله اول ارزیابی کیفی، در مرحله دوم نیز بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان مجری پروژه تجهیز زیرساخت فیزیکی انتخاب شد.

ابوالقاسمی، با اشاره به ماموریت سازمان فضایی ایران در زمینه تمرکز و یکپارچه‌سازی داده‌های فضایی، اظهار کرد: با توجه به ایجاد دسترسی آسان، سریع و پایدار به داده ها برای کاربران، این مرکز بگونه‌ای طراحی شده‌است که ظرفیت‌های لازم برای ارایه سرویس‌های مختلف اعم از اشتراک گذاری داده و تولید محصولات متنوع سنجش از دور را دارا ست.

وی، افزود: این مرکز با بهره گیری از فناوری رایانش ابری و مدیریت کلان داده و از طریق پلتفرم دسترسی به داده و اطلاعات، امکان دسترسی، دانلود و پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای شتاب دهنده ها و کسب و کارهای نوپا فراهم می کند.

پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی در راستای تکمیل زنجیره ارزش داده های فضایی و بر اساس ماموریت‌های تعریف شده، سازمان فضایی ایران آغاز شده است و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز جهت ذخیره سازی، پردازش و به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات فضایی ، سنجش از دور را می توان از اهداف این پروژه برشمرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-26 10:48

افزودن دیدگاه جدید