کد مطلب: 

212547

نخستین کارگاه بین‌المللی امنیت فضای مجازی در ایران برگزار خواهد شد

رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، از برگزاری کارگاه بین المللی امنیت فضای مجازی از 22 تا 26 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران خبر داد.
نخستین کارگاه بین‌المللی امنیت فضای مجازی در ایران برگزار خواهد شد

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، رییس دانشکده پست و مخابرات، در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اعلام برگزاری نخستین کارگاه آموزشی امنیت فضای مجازی در ایران، گفت: این کارگاه از 22 تا 26 اردیبهشت ماه با همکاری ITU  و مرکز آموزش پیشرفته مخابراتی هند (ALTTC) در هتل فردوسی تهران برگزار می شود.

وی افزود: این کارگاه بر اساس  تفاهم نامه امضا شده بین وزیر ارتباطات ایران و هند و در چهارچوب همکاری های ایران و هند در این حوزه برگزار می شود.

یزدانیان، با اشاره به اینکه مشابه کارگاه های دیگر، فراخوان برگزاری این کارگاه از طریق اتحادیه جهانی مخابرات اعلام شده است، تصریح کرد: البته مهلت ثبت نام تا 2 روز دیگر ادامه دارد اما تاکنون 15 نفر از مدیران و کارشناسان این حوزه از کشورهای آسیا و اقیانوسیه شامل هند،مالزی، اندونزی،سریلانکا،گینه نو،افغانستان در این کارگاه ثبت نام کرده اند.

وی، ارتقای دانش در زمینه چالش ها و تهدیدهای بالقوه مربوط به سرویس ها و اپلیکیشن های آنلاین، اشتراک گذاری طرح امنیت سایبری جهانی توسط ITU و شاخص های جهانی امنیت سایبری و حفاظت از کودکان در فضای سایبری را از اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

رییس دانشکده پست و مخابرات، تبادل تجربیات مربوط به اقدامات موفق در خصوص توسعه و  تقویت چهارچوب های امنیت سایبری ملی و ارتقای قابلیت های بکارگیری اثربخش CIRT  در کشورها و ظرفیت سازی انسانی و صنعتی جهت استفاده کارآمد و اثربخش قابلیت ها و امکانات CIRT را از دیگر اهداف برگزاری کارگاه امنیت فضای مجازی بیان کرد.

وی مهم ترین محورهای این کارگاه را، جهت گیری ICT و نیاز به استفاده امن و مطمئن از آن، رایانش ابری، اینترنت اشیا، بلاکچین، استانداردهای امنیت اطلاعات، CIP، اندازه گیری تاثیر زیرساخت اطلاعاتی بحرانی وچشم انداز تهدید های جاری اعلام کرد.

یزدانیان، با بیان اینکه ثبت نام ها فقط از طریق اتحادیه جهانی مخابرات انجام می شود، افزود: یکی از مزیت های میزبانی این کارگاه ها امتیاز حضور یک تا یک و نیم برابری شرکت کنندگاه ایرانی به نسبت شرکت کنندگان خارجی در این کارگاه ها است.

وی تصریح کرد: به دلیل حضور مدرسین مورد تایید ITU  و شرکت مدیران منطقه ای ITU در این کارگاه ها، از نظر تعاملات و تبادلات فنی بین المللی نیز این کارگاه ها دارای اهمیت است.

رییس دانشکده پست و مخابرات، مدرسین این کارگاه را از کشورهای هند، مالزی و ایران عنوان کرد و افزود: اتحادیه جهانی مخابرات 7 نفر از اساتید ایرانی در این حوزه را تایید کرده اند و این اساتید به عنوان مدرسین رسمی این اتحادیه در کارگاه های بین المللی حضور دارند که 4 نفر از این اساتید در کارگاه امنیت فضای مجازی در ایران حضور دارند.

وی درباره تاثیرگذاری برگزاری این کارگاه در حوزه امنیت فضای مجازی در ایران نیز، گفت: به دلیل اتفاقاتی که در این حوزه در کشورهای توسعه یافته افتاده و تجربیاتی در این کشورها به دست آمده است، این تجربیات می تواند در این کارگاه ها به اشتراک گذاشته شود و حتی اگر به راه حلی نیز نرسیده باشند در حد طرح موضوع  می تواند برای دیگر کشورها مفید باشد.

یزدانیان، تصریح کرد: این کارگاه ها با استقبال بخش خصوصی مواجه شده است و همین نشان می دهد که برگزاری این کارگاه ها لازم وتاثیرگذاراست.

وی درباره نحوه برگزاری کارگاه های مشترک بین المللی با همکاری ITU، گفت:  طبق مقررات اتحادیه جهانی مخابرات، کشورهایی مانند ایران تا چند سال باید با همکاری کشورهای مرجع آموزشی در حوزه ICT  در آسیا مانند کره، چین و هند دوره هایی را برگزار کنند.

رییس دانشکده پست و مخابرات، تصریح کرد: ما در حال پیگیری برگزاری مستقل این دوره ها در ایران بعد از بررسی کیفیت برگزاری کارگاه های مشترک هستیم وامیدواریم که تا 2 تا 3 سال آینده بتوانیم به صورت مستقل این کارگاه ها را در ایران برگزار کنیم و به عنوان مرجع آموزشی در این حوزه، کشورهای دیگر موظف به برگزاری کارگاه مشترک با ما باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-06 09:52

افزودن دیدگاه جدید